نقشه ما ترویج فرهنگ کار جهادی در جهان است

کد خبر: 503378

مسئول مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی گفت: با فعال‌سازی واحد بین‌الملل در حوزه حرکت‌های جهادی نه تنها در کشور، بلکه نقشه ما ترویج فرهنگ کار جهادی در جهان است.

خبرگزاری فارس: مهدی محمدی امروز در بندرلنگه در حاشیه بازدید از طرح‌های محرومیت‌زدایی در بندرلنگه با اشاره به وظیفه ذاتی مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی کشور اظهار داشت: یکی از وظایف مهم سازمان استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود درون‌سازمانی و بیرون از سیستم و همچنین سازمان‌های مسئول در امر خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در جهت کار جهادی و فی‌سبیل‌الله است.
وی افزود: با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری که بحث تعامل و هم‌افزایی اقشار را مطرح نمودند، ما در همین راستا شروع کردیم به بستن تفاهم‌نامه و ایجاد رابطه با اقشار کلیدی و حیاطی بسیج و اولین قشر حیاطی که نقش تعیین‌کننده نیز دارد بسیج دانش‌آموزی است که هر چه قدر دوستان ما در این مجموعه تلاش بیشتری کنند مطمئناً همسنگران ما در بسیج دانشجویی از این ظرفیت غنی شده استفاده خواهند کرد.
مسئول مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: نقش هر قشری در حرکت‌های جهادی مشخص شده است و 15 سال از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل بسیج سازندگی گذشته است و ما اکنون به مرحله‌ای رسیدیم که پا را از اردوی جهادی فراتر گذاشته‌ایم و به سوی حرکت‌های جهادی پیش می‌رویم.
محمدی اضافه کرد: اقدامات خوبی صورت گرفته است و مسئله‌ای که در مرکز مطالعات مهم بود و باید به آن رسیدگی می‌شد رصد و شناسایی گروه‌های جهادی بسیجی و غیربسیجی در کل کشور است که ما چند گروه داریم و در چه عرصه‌هایی کار می‌کنند تا پس از شناسایی و ساماندهی ساز و کاری را برای این گروه‌ها تعریف کنیم و حمایت، هدایت، پشتیبانی و در راستای سیاست‌ها و خط مشی‌ها به این گروها کمک کنیم.
وی عنوان کرد: بسیج دانشجویی در حال آماده‌سازی اطلس جهادی است که در آن سعی می‌شود با غلط‌گیری‌ها و سبک و سنگین کردن، آمار و اطلاعات بسیار خوبی از گروه‌های جهادی بدست آوریم.
این مسئول بیان کرد: نکته بعدی که در مرکز به آن توجه بیشتر شده است و در شهریور 94 توسط سردار نقدی نیز ابلاغ شد تشکیل و راه‌اندازی قرارگاه مرکزی اردوهای جهادی در کشور همانند قرارگاه مرکزی اردویی راهیان نور و در استان‌ها قرارگاه گروه‌های جهادی به‌منظور حمایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی در کشور بود که اعضای قرارگاه مرکزی متشکل از 8 نفر از بسیجیان فعال، مؤثر و مسئولان گروهای جهادی است که منتخب گروهای جهادی استانی و بالا آمده از گروه‌های شهرستانی هستند و به نمایندگی از اعضا در قرارگاه حاضر می‌شوند و نظرات خود را بیان می‌کنند.
مسئول مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی با اشاره به برنامه‌ریزی و ساماندهی که در جهت استفاده از دیگر ظرفیت‌ها در سازندگی صورت گرفته است، عنوان کرد: از ظرفیت بسیار غنی و مهم خیرین و نهادهای مردمی در کشور نیز در جهت محرومیت‌زدایی استفاده می‌شود.
محمدی در پایان یادآور شد: با فعال‌سازی واحد بین‌الملل در حوزه حرکت‌های جهادی نه‌تنها در کشور بلکه نقشه ما ترویج فرهنگ کار جهادی در جهان است. در راستای اهداف قرارگاه اردوهای جهادی، در ایام نوروز، 22 استان کشور آمادگی خود را برای اردوهای جهادی از 20 اسفندماه 94 به مدت یک ماه اعلام کردند و 22 هزار و 500 نفر جهادگر در قالب 507 گروه جهادی از اقشار مختلف به صورت خودجوش به مناطق محروم اعزام شدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها