سرقت خودرو با قبض جعلی و جعبه ابزاری در دست نگهبان! /هنگام صدمه به خودرو و تخلف پارکینگ‌ها چه کنیم؟

کد خبر: 508914

میلاد یکی از کسانی است هنگام تحویل گرفتن خودروی خود از پارکینگ محله شان، متوجه شده که خودرویش خسارت دیده است. او در این رابطه به خبرنگار «فردا» می گوید: هنگام ورود به پارکینگ، خودروی من سالم بود و یک خط هم روی آن نبود. روز پنج شنبه 19 فروردین ماه که برای تحویل گرفتن آن وارد پارکینگ شدم، دیدم که بدنه خودرو از چراغ های عقب تا لبه درب آن دچار فرورفتگی و خط خوردگی بدی شده است.

سرقت خودرو با قبض جعلی و جعبه ابزاری در دست نگهبان! /هنگام صدمه به خودرو و تخلف پارکینگ‌ها چه کنیم؟
وقتی خودروی صفر، تصادفی از پارکینگ عمومی بیرون می آید!/ چه باید کرد؟
سرویس اجتماعی فردا: با گذشت زمان و رشد جمعیت در شهرها، تعداد خودروها و ترد آنها داخل شهر افزایش پیدا کرده است. طوری که دیگر برای رانندگان در داخل شهرها و به خصوص کلان شهرها به راحتی جای پارک پیدا نمی شود و نبود جای پارک تبدیل به معضلی برای مالکان خودرو شده است.
از سوی دیگر، سارقان خودرو در باز کردن درب های خودرو و تخلیه لوازم آن یا حتی سرقت خودرو پیشرفت کرده و از هر ترفندی برای این کار استفاده می کنند.
به همین علت بسیاری از افراد که خانه هایشان، پارکینگ نداشته و در داخل کوچه نیز به راحتی جای پارک پیدا نمی کنند، خودرویشان را در داخل پارکینگ های عمومی قرار می دهند. و برخی دیگر اما برای جلوگیری از وارد شدن خسارت یا سرقت از خودرویشان، به نزدیک ترین پارکینگ به منزل خود رفته و خودرو را در آنجا پارک می کنند. این در حالی است که هیچ کدام از آنها نمی دانند که برخی از همین پارکینگ ها به علت عدم مسئولیت پذیری مدیران مجموعه، بستری برای فراهم کردن آسیب به خودرو و متضرر شدن صاحبان خودروها فراهم می سازد.
برداشتن جعبه ابزار از صندوق عقب ماشین توسط نگهبان پارکینگ!
هادی، 32 ساله در رابطه با تخلفات نگهبانان پارکینگ ها می گوید: محل کار ما در منطقه ای است که طرح ترافیک است. به همین علت روزهایی که با ماشین به محل کار می روم، آن را در نزدیک ترین پارکینگ برده و بقیه مسیر را با تاکسی می روم.
او ادامه می دهد: همین چند وقت پیش بود که برای تحویل خودرویم به پارکینگ مراجعه کردم. جعبه ابزار خودرویم را روی میز نگهبان پارکینگ دیدم. با تعجب از او پرسیدم که چرا جعبه ابزار من روی میز نگهبانی است؟ او هم با خنده به من گفت در خراب بوده و برای تعمیر آن به این ابزار احتیاج داشته اند!
این پسر 32 ساله می افزاید: به طور حتم هیچ کس هنگام تحویل خودرو، وسایل داخل آن به خصوص وسایل موجود در صندوق عقب را بررسی نمی کند که آیا همه چیز سر جای خودش است یا نه؟ این مسئله باعث می شود که برخی از نگهبانان سواستفاده کرده و لوازم داخل آن را بردارند.
خودروی سالم، تصادفی از پارکینگ بیرون آمد!
میلاد یکی از کسانی است هنگام تحویل گرفتن خودروی خود از پارکینگ محله شان، متوجه شده که خودرویش خسارت دیده است. او در این رابطه به خبرنگار «فردا» می گوید: هنگام ورود به پارکینگ، خودروی من سالم بود و یک خط هم روی آن نبود. روز پنج شنبه 19 فروردین ماه که برای تحویل گرفتن آن وارد پارکینگ شدم، دیدم که بدنه خودرو از چراغ های عقب تا لبه درب آن دچار فرورفتگی بدی شده است.
این پسر 27 ساله که خودرویش صفر بوده و آن را به تازگی تحویل گرفته بود، ادامه می دهد: نگهبان پارکینگ را صدا کردم و بعد از آن بود که دوربین ها را برای این مسئله بررسی کردند.
وی می افزاید: دوربین های این پارکینگ به شدت بی کیفیت بود و در برخی از نقاط آن اصلا دید نداشت. اما مشخص شد که خودروی من سالم وارد پارکینگ شده و حالا به این حالت در آمده است.
میلاد می گوید: آن چیزی که فیلم ضبط شده در پارکینگ که تصویر آن خیلی هم واضح نیست، نشان داد، این بود که یک اتوبوس از کنار خودروی من رد شده است. بنابراین ممکن است که راننده اتوبوس با خودروی من برخورد کرده باشد. این در حالی است که خودروی من مجهز به دزدگیر بوده و نگهبان می توانسته هنگام شنیدن صدای آژیر آن، علت را جویا شود.
وی با ناراحتی بیان می کند: من برای اطمینان و امنیت بیشتر، خودرویم را به داخل پارکینگ آورده بودم اما حالا حتی اگر بتوانم از راننده اتوبوس یا نگهبان این پارکینگ خسارت بگیرم، خودروی من از ارزش واقعیش کم شده و صد در صد از قیمت آن می افتد.
سرقت خودرو از پارکینگ‌های عمومی با ارائه قبض جعلی
سال گذشته بود که مردی با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران از سرقت خودرویش از پارکینگ عمومی خبر داد. این مرد 38 ساله در این رابطه گفته: برگه ترخیص را به متصدی نشان دادم، وی مدعی شد این خودرو روز قبل از پارکینگ خارج شده است. پس از بررسی دفترچه مربوط به ورود و خروج خودروها، مشخص شد که مردی نمونه‌ای از همین قبض را که من در اختیار داشتم به یکی از کارکنان پارکینگ نشان داده، سوئیچ را تحویل گرفته و خودرو را به سرقت برده است.
وی افزوده: از مرد سارق و مسئولان پارکینگ شکایت دارم، آنها حقی نداشتند خودرویم را به فرد دیگری تحویل دهند.
چه باید کرد؟
مهمترین اقدام شهروندان هنگام مواجه شدن با موارد این چنینی، این است که همان موقع با پلیس 110 تماس گرفته و در مورد خسارت ایجاد شده، صورتجلسه تشکیل دهند تا قادر به پیگیری های بعدی باشند.
تهیه عکس و فیلم با گوشی موبایل از خسارت وارد شده نیز می تواند به این امر کمک کند.
رعایت موارد عمومی زیر نیز میتواند خودرو را از چنین آسیبهایی دور کند:
بهتر است برای پارک خودرو، پارکینگ های عمومی معتبر و طبقاتی را انتخاب کنیم.
حتی المقدور پارکینگ هایی را انتخاب کنیم که مجهز به دوربین مداربسته باشد تا امکان شناسایی اشخاصی که منجر به وارد کردن خسارت به خودرو می شوند، وجود داشته باشد.
از سپردن سوییچ خودرو به متصدی پارکینگ خودداری نمایید.
همچنین هیچ گاه قبض پارکینگ، اسناد مالکیت، پول، اشیای الکترونیکی گران قیمت را در داخل خودرو نگذاریم.
در صورت صدمه به خودرو و اشیای داخل آن و به نتیجه نرسیدن پیگیری های معمول، داشتن بیمه بدنه می تواند به کاهش خسارتی که محتمل می شوید و متاسفانه کسی مسئولیت آن را به عهده نمی گیرد، کمک کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها