شناسایی مافیای دستفروشان تهران

کد خبر: 509781

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران درباره آخرین مرحله از پرونده کارواش سعادت آباد گفت : شرکت شهربان به دلیل بزه انتسابی از سوی عوامل کارواش در خصوص سرقت، از نیروهای شهرداری اعاده حیثیت می کند.

شناسایی مافیای دستفروشان تهران
سرویس اجتماعی فردا: ابوالقاسم چیذری در نشست خبری در خصوص وضعیت پرونده سعادت آباد اظهار کرد : پرونده در دادسرای ناحیه هفت در حال بررسی است و تعدادی از مدیران در خصوص ادعای عوامل کارواش مبنی بر وقوع سرقت در شب حادثه ، در دادسرا حاضر شده و توضیحاتی را ارائه کردند، به طوری که این بار شرکت شهربان است که با توجه به فیلم موجود مبنی بر وقوع سرقت در روز ، علیه این ادعا، اعاده حیثیت از نیروها را به صورت حقوقی پیگیری می کند. چیذری اعلام کرد: 16 نفر از نیروها به دلیل وجود شاکی خصوصی با قید وثیقه آزاد هستند و این در حالی است که سه نفر از نیروهای شهربان که روش غیر حرفه ای داشتند، اخراج شده و دو تن از نیروها که تنها در شب حادثه حضور داشته اما چماق نداشتند، از کار معلق شدند تا در خصوص عملکرد آنها در کمیته انضباطی تصمیم گیری شود.
شناسایی مافیای چرخ دستی‌های تهران
وی افزود: واقعیت پرونده سعادت آباد را میتوان در تصاویر موجود از حادثه مشاهده کرد به طوری که ابتدا کارگران داخل کارواش که تعداد آنها به 40 نفر می رسیده با پرتاب سنگ، آسیب رساندن به جرثقیل بخش خصوصی و حمله با آب پرفشار گرم به سوی نیروها فضا را متشنج کردند و با وجود آنکه نیروهای شهرداری تهران برای قراردادن نیوجرسی در محل حاضر بودند و به قصد درگیری در کارواش نبودند اما به واسطه این حادثه، تحریک شده و بدین ترتیب حادثه رقم خورد. مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران تصریح کرد: نفس عمل نیروهای شهرداری تهران در برخورد با متصرف قانونی بوده است اما روش ورود به موضوع غیر حرفه ای بوده که این مسئله به طور جدی مورد رسیدگی قرار گرفت. آموزش مستمر، سیاست سال جدید برای نیروهای معبربان چیذری با اشاره به اینکه موضوع معبربانی از تیرماه سال 94 ، به شرکت شهربان ، حریم بان به صورت تحقیقاتی واگذار شد، در این باره اظهار کرد: به مدت 6 ماه در خصوص پدیده سد معبر تحقیقات بعمل آمد به طوری که اطلسی از معابر شهر تهران و حوزه های دستفروشی و بساط گستری تهیه شد تا مافیا و نوع اجناس شناسایی شوند و در ادامه برای اجرای قانون در حوزه سد معبر وارد عمل شدیم. وی اعلام کرد: برای نخستین بار در چند سال گذشته ، نخستین شب عیدی بود که در خیابان 15 خرداد ، چهارراه امیر اکرم ، هفت تیر ، حدفاصل میدان قدس تا تجریش از دستفروشی مصون ماند و افراد سودجو شناسایی و به پلیس امنیت معرفی شدند. مدیرعامل شرکت شهربان ، حریم بان شهرداری تهران اظهار کرد: درراستای برنامه ریزی های صورت گرفته از آذرماه سال گذشته همزمان با اوج فعالیت های دستفروشی و معبربانی ، سه دوره آموزش اخلاق حرفه ای برگزار شد و این در حالی است که سیاست سال جدید این مجموعه ، آموزش مستمر هفته ای یک بار نیروها به مدت سه ماه است.
شناسایی مافیای چرخ دستی‌های تهران
300 معبربان توسط کمیته انضباطی اخراج شدند چیذری یکی از مواضع مشخص شرکت شهربان و حریم بان را برخورد قاطع با کارکنان خاطی در کمیته انضباطی عنوان کرد و گفت : کمیته انضباطی قوی تر و حرفه ای تر از گذشته عمل می کند و با رعایت انصاف، تاکنون 300 نیروی معبران توسط این کمیته اخراج شده اند که آثار این اقدام در بلند مدت دیده می شود. وی با تاکید بر برخورد قاطع با بساط گستران در سال جاری ، افزود : در حال حاضر 50 بازارچه برای افراد نیازمند ایجاد شده است که می توانند در آنها محصولات ایرانی و تولیدی را به فروش برسانند اما در این بازارچه ها جایی برای فروش کالاهای غیر معمول و چینی وجود ندارد. مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران افزود : شهرداری از افراد پشت پرده شکایت می کند تا با مافیا برخورد قضایی شود و با تقویت اخلاق حرفه ای، برخورد قاطع با مخالفان وتقویت فرهنگ شهروندی سه ضلع مدیریت سدمعبر را تقویت می کند. 60 مورد رفع اثر بنای غیر مجاز و 650 مورد پیشگیری از تخلف ساخت و ساز در حریم به گفته چیذری موضوعات حصار کارگاهی ، داربست ، لفاف در حوزه اقدامات شهربان و حریم بان است که در تعطیلات نوروزی امسال ، در حریم 10 گانه شهر تهران 650 مرود پیشگیری از تخلف ساخت و ساز در حریم و 60 مورد رفع اثر بنای غیر مجاز در حریم همچون کرت بندی و خشکه چینی صورت پذیرفت وی درباره وضعیت وقوع تخلف در حریم در سطح شهر تهران گفت : در حریم جنوبی بیشترین تخلفات وجود داشته و حریم های شمالی از ارتکاب تخلف مصون بودند. مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در توضیح علت این روند اظهار کرد: تخلفات حریم جنوبی به دلیل ناهمانگی شهرداری و فرمانداری و استانداری در تعریف یکسان از حریم است به طوری که در بعضی موارد دو گانگی سبب شده 100 متر پایین یک جاده بخشداری مجوز ساخت 4 طبقه ساختمان را داده اما به یک مالک با همین فاصله به واسطه قرار گرفتن در حریم اجازه ساخت داده نشده و عدم تعریف درست حریم موجب ارتکاب تخلف از سوی برخی شهروندان می شود. شناسایی مافیای چرخ دستی های تهران چیذری همچنین از شناسایی مافیای چرخ دستی های تهران که به نوبر فروش معروف هستند خبر داد و گفت : شهرداری تهران تاکنون 500 نوبر فروش همراه با چرخ دستی را در سطح شهر شناسایی کرده است که بررسی اظهارات 60 تن از آنها نشان می داد یک نفر این چرخ دستی را با پرداخت ودیعه سه میلیون تومان و پرداخت اجاره دراخیتار آنها قرار می دهد. وی افزود : بدین ترتیب ماموران در پوشش متقاضی با این فرد تماس گرفته و مشخص شد که وی سوله ای در محدوده کهریزک در اخیتار دارد که حضور چرخ دستی ها در سطح شهر را مدیریت کرده و در این محل اقدام به ساخت چرخ دستی می کند که علیه این فرد شکایت بعمل آمده و مراحل قانونی در حال طی شدن است. وی همچنین از شناسایی یکی دیگر از سرکردگان دستفروشی میوه در خیابان دماوند خبر داد که با در اختیار داشتن مالکیت 30 وانت در دو خیابان پیروزی و دماوند دستفروشی می کنند و این در حالی است که اکیپ های موتور سوار به صورت نامتعارف این دستفروش ها را حمایت می کنند که این پرونده نز در دستور کار رسیدگی قضایی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها