سوگنامه عضو شورای‌شهر برای شهرستانی

کد خبر: 544534

سفیر مرگ این‌بار دست به چیدن گلی از بوستان زیبای طبیعت زد که آوازه خدمات ماندگار و صادقانه‌اش در شهر‌های مختلف کشور به‌وي‍ژه تهران و مشهد مقدس و کرمانشاه طنین‌انداز شده بود. انسانی كه با دارابودن شخصیت استوار و محکم، عزمی پولادین، فکری پویا و فعال نام نیک خود را در عرصه مدیریت شهری به‌ویژه شهرداری تهران، شهرداری مشهد مقدس، استانداری کرمانشاه، وزارت راه و مسئولیت‌های اجرائی دیگر جاودانه کرد.

روزنامه شرق؛ غلامرضا انصارى: سفیر مرگ این‌بار دست به چیدن گلی از بوستان زیبای طبیعت زد که آوازه خدمات ماندگار و صادقانه‌اش در شهر‌های مختلف کشور به‌وي‍ژه تهران و مشهد مقدس و کرمانشاه طنین‌انداز شده بود. انسانی كه با دارابودن شخصیت استوار و محکم، عزمی پولادین، فکری پویا و فعال نام نیک خود را در عرصه مدیریت شهری به‌ویژه شهرداری تهران، شهرداری مشهد مقدس، استانداری کرمانشاه، وزارت راه و مسئولیت‌های اجرائی دیگر جاودانه کرد.

نام نیکو گر بماند یادگار / به کز او ماند سرای زرنگار

در دوران كودكى دائم با نام نيك او به ‌عنوان شهردار مشهد آشنا شدم و در دهه ٧٠ كه توفيق خدمتگزارى مردم مشهد در مجلس چهارم نصیب شد بارها و بارها توفيق تلمذ از محضرش و تجربيات گران‌قدرش برايم مهيا شد و آخرين ملاقاتمان در ايام انتخابات مجلس دهم فراهم‌آمد. شرح فعالیت‌ها و آثار فاخر و ماندگار به‌جامانده از دوران تصدی مسئولیت‌های مختلف اجرائى مهندس سیدجواد شهرستانی خود حکایت درازی است که در این مقال نمی‌گنجد.

هزاران درود بر روان پاک و خجسته این انسان فرهیخته و مدیر لایق و مردمی که به دور از شعار با تمام توان و قدرتش از هیچ تلاشی برای خدمت صادقانه و مدبرانه و مجدانه به شهروندان نجیب و صبور این مرز و بوم کوتاهی نکرد.

او در ماه‌هاى پايانى رژيم گذشته و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در یک اقدام انقلابی و شجاعانه استعفای خود را از شهردارى تهران و تمامی مسئولیت‌های دولتی تقدیم حضرت امام کرد که این کار باعث ضربه‌زدن به مشروعیت نظام پهلوی شد.

او مناصب عالی وزارت و استانداری و شهرداری را وسیله‌ای برای کسب ثروت و قدرت نکرد و از این سمت‌ها نردبانی برای ترقی و پیشرفت شغلی و پلی برای رسیدن به آمال و آرزوهای شخصی نساخت.

چه زیبا حضرت امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند برای من انسان ناشی (کارنابلد) با انسان خائن فرقی نمی‌کند. باشد که سرگذشت درس‌آموز چنین شخصیت‌هایی که تا آخر عمر بابرکت و شریف خود، قلبشان برای آبادانی و توسعه همه‌جانبه ایران می‌تپید درس عبرتی برای مدیران ارشد کشور به‌ويژه شهرداران کلان‌شهر‌ها باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها