حمايت از بساط‌گسترى در رسانه ملى «شهرِ بى قانون» مى‌سازد

کد خبر: 555542

مديرعامل شهربان شهردارى تهران با انتقاد از رويكرد تخريبي و غرض ورزانه برنامه پايش عليه انضباط شهرى تاكيد كرد: حمايت از بساط گسترى و هرج و مرج در رسانه ملى، سبب افزايش قانون شكنى و جسارت اراذل معبرفروش مى شود.

سرویس اجتماعی فردا:

ابوالقاسم چيذرى به خبرنگار «فردا» گفت: از آنجا كه رسانه ملى تريبون تبيين ارزش ها و سياست هاى نظام مقدس جمهورى اسلامى است لذا قطعاً بايد مروج اخلاقمدارى و قانونگرايى باشد.

وي افزود: طبق تبصره ٢ ماده ٥٥ قانون شهردارى ها، وظيفه رفع سدمعبر و حفاظت از معابر عمومي كه حق همه شهروندان است به عهده شهردارى ها گذاشته شده و در پايتخت، شهردارى تهران اين رسالت را به مجموعه شهربان واگذار كرده است.
چيذري گفت: از سوي ديگر، انتظار ما از رسانه ملى حمايت از برقرارى انضباط شهرى و نقد كارشناسانه و بدون غرض ورزي موضوعات و پديده هاست.
مديرعامل شهربان با بيان اينكه ما از نقد سازنده، منصفانه و كارشناسانه استقبال مى كنيم، اظهار داشت: مجموعه شهربان به عنوان يك ارگان حاكميتي از نقد حرفه اى و كارشناسانه قطعا استقبال مى كند اما آنچه در برنامه پايش ١٧ مردادماه با موضوع دستفروشي رخ داد، فقط تهمت و توهين به شهربان و تخريب اين مجموعه بود.

وى ادامه داد: در شرايطي كه مقام معظم رهبرى و دلسوزان نظام بر لزوم استفاده بهينه از نيروي انسانى به ويژه جوانان، اشتغال زايي توسط دولت در راستاى تخصص و تحصيلات افراد و مقابله با مشاغل كاذب تاكيد دارند، حمايت از شغل كاذب دستفروشى كه بستر ارتكاب جرم و اتلاف نيروى كار در كشور است-آن هم در رسانه ملي- تبعات خطرناكى در پى دارد. مديرعامل شهربان تصريح كرد: در شرايطي كه از روايات ديني و فتواي مراجع عظام تقليد درباره سدمعبر گرفته تا مفاد قانونى، همه بر غيرشرعى بودن و جرم بودن سدمعبر تاكيد دارند؛ آيا عوامل برنامه پايش، شرع و قانون را حجت نمى دانند يا اينكه اهداف و منافع ديگرى در پشت پرده بوده است؟!

چيذرى با بيان اينكه برنامه پايش با هدف تحريك احساسات عمومى، به سياه نمايي متوسل شد و تمام دستفروشان را نيازمند معرفي كرد، گفت: اين در حالي است كه فقط حدود ٤٠ درصد دستفروشان نيازمندند و بيش از ٦٠ درصد آنان، بساط گستر حرفه اى هستند و درآمدهاي قابل توجه دارند.

مديرعامل شهربان خاطرنشان كرد: درخواست مجموعه شهربان و نيروهاي انضباط شهرى از مديران محترم رسانه ملى اين است كه ضمن برخورد با عوامل برنامه پايش كه در وهله اول با حيثيت رسانه ملي بازي كردند، از ترویج قانون شکنی و حمایت از هرج و مرج و جرم سدمعبر پيشگيري كنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها