لغو مجوز دوچرخه سواری «مردم و مسئولان»از سوی «ناجا»

کد خبر: 565352

برنامه بزرگ دوچرخه سواری مردم و مسئولان در تهران که قرار بود روز گذشته در راستای فراخوان سه‌شنبه‌های بدون خودرو با رکابزنی از مقابل پارک لاله تا خانه هنرمندان اجرا شود، به علت آنچه نداشتن مجوز عنوان شد، از سوی نیروی انتظامی لغو شد.

روزنامه ایران: برنامه بزرگ دوچرخه سواری مردم و مسئولان در تهران که قرار بود روز گذشته در راستای فراخوان سه‌شنبه‌های بدون خودرو با رکابزنی از مقابل پارک لاله تا خانه هنرمندان اجرا شود، به علت آنچه نداشتن مجوز عنوان شد، از سوی نیروی انتظامی لغو شد.
صبح دیروز جمعی از مسئولان دولتی، هنرمندان، استادان دانشگاهی و فعالان محیط زیست و مردم که در بین آنها محمد مجابی معاون حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، شهردار اصفهان، شهردار همدان، رئیس شورای شهر همدان، دکتر حسین آخانی استاد محیط زیست دانشگاه تهران، دکتر علی نظری دوست مدیر بخش محیط زیست دفتر سازمان ملل در تهران و هنرمندانی چون میترا حجار، کتایون جهانگیری، سیدعلی صالحی و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان کشور برای اجرای این برنامه در پارک لاله گردهم آمده بودند و نیروی انتظامی نیز از قبل برای تأمین امنیت دوچرخه‌سواران در محل اجرای برنامه حضور یافته بود اما دقایقی قبل از شروع رکابزنی گروهی، اطلاع داده شده که این برنامه لغو شده است.
محمد درویش، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با وجود هماهنگی‌های لازم انجام شده برای برگزاری برنامه‌ سه‌شنبه‌های بدون خودرو در پارک لاله، متأسفانه نیروی انتظامی مانع از برگزاری آن شد. او از پیگیری این موضوع خبر داد و در عین حال اظهار کرد: برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو هفته آینده برگزار و درباره محل آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

پیش از این نیز خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 6 از برگزاری همایش دوچرخه سواری در روز سه‌شنبه، خبر داده و اعلام کرده بود: اداره محیط زیست با هدف جلب مشارکت شهروندان در حفظ و بهبود محیط زیست و پیوستن به فراخوان سه‌شنبه‌های بدون خودرو اقدام به برگزاری همایش دوچرخه سواری خانوادگی در مسیرهای در شرقی پارک لاله خیابان حجاب، خیابان طالقانی، خیابان فرصت و بوستان هنرمندان مقابل خانه هنرمندان کرده است. اما اعلام لغو مجوز برگزاری دوچرخه سواری گروهی در روز گذشته موجب شد دوچرخه سواران به طور انفرادی به سمت مقصد حرکت کنند و بدون فراهم شدن شرایط برای تأمین امنیت گروهی نهایتاً در مقصد نهایی که خانه هنرمندان بود، گردهم آمدند. در مقصد نیز امکان اجرای برنامه مشخصی فراهم نشد و دوچرخه‌ها نهایتاً جمع‌آوری شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها