ترافیک و تصادف در محور سوادکوه

کد خبر: 577326

ترافیک و تصادف در محور سوادکوه با شاخص‌هایی همراه است که با تعریض محور سوادکوه هم باقی خواهد ماند.

خبرگزاری فارس: تعطیلات رسمی بیشتر از یک روز همواره با حضور گسترده مسافران، گردشگران و بومیان مقیم استان‌های دیگر یا مسافرت درون استانی گسترده همراه است.
آب و هوا، جغرافیا و طبیعت جذاب مازندران موجب حضور مسافران زیادی می‌شود که نامگذاری همه آنها به عنوان توریست در قالب تعریف آن نمی‌گنجد و از طرفی بیانگر ظرفیت عظیم آنها در توسعه صنعت گردشگری مازندران است.
شاخص‌های مسافرت به مازندران
ترافیک‌های سنگین از مهم‌تر‌ین شاخص‌های حضور این مسافران در استان مازندران و شهر‌هایی است که با مشکلات زیر‌ساختی در حمل و نقل گرفتار هستند و حضور مسافران را همواره با نگاه مصیبت‌بار می‌نگرند که علاوه بر احتمال تصادف‌های مرگ‌بار برای آنها، موجب می‌شود که تردد درون شهری هم با موانع متعدد روبرو شود و البته لزوم حضور بیماران ویژه در شهرستان‌های برخوردار هم معضلی دیگر برای بومیان است.
محور سوادکوه حدود 200 کیلومتر طول دارد که از تهران آغاز و به قائم‌شهر ختم می‌شود و تعریض این محور با توجه به نیازمندی‌های ملی برای استفاده از آن به منظور حضور علاقه‌مندان به زیارت امام هشتم(ع) در مشهد مقدس و یا استفاده از مواهب طبیعی و گردش‌گری استان‌های شمالی از اوایل دهه 70 آغاز شد و 10 کیلومتر از آن باقی مانده است که وجود چند گلوگاه در این محور باعث ایجاد ترافیک‌های خسته‌کننده را به همراه دارد.
اتمام تعریض محور سوادکوه در قسمت جنوبی با تسریع قابل توجه در زمان و امنیت استفاده از این محور را به دنبال داشته است و توقف چند ساعته در بین زیراب تا شیرگاه و پل درون‌شهری پل‌‎سفید، لذت مسافرت را با خستگی روحی و جسمی عوض می‌کند.
تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی و امکان استفاده از مرخصی در روز پنجشنبه طبق پیش‌بینی‌ها ایجاد حجم گسترده‌ای از مسافرت‌ها را به دنبال داشت که ایجاد ترافیک بین شیر‌گاه تا زیراب نتیجه آن است.
گلوگاه‌های ترافیکی؛ عوامل اصلی ترافیک محور سوادکوه
رئیس اداره راه و شهر‌سازی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از ترافیک سنگین در محور سوادکوه از ساعت 11 صبح امروز خبر داد و گفت: گلوگاه‌های ترافیکی از عوامل اصلی ترافیک امروز محور سوادکوه است.
مهرداد زمانی با بیان اینکه بار‌ها توسط مسؤولان مختلف خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای زمان مسافرت و دوری از ترافیک را پیشنهاد کردیم، افزود: دیروز شاهد خلوت‌بودن محور سوادکوه تا صبح امروز بودیم و از ساعت 11، ترافیک سنگین محور سوادکوه آغاز شد.
وی گفت: حد‌فاصل تونل 1، جوارم، سرخ‌کلا، بالا‌زیراب و پل داخل‌شهری پل‌سفید از مهمتر‌ین گلوگاه‌های ترافیکی محور سوادکوه هستند.
برخی‌ها دوست دارند در ترافیک بمانند
فرمانده پلیس‌راه مازندران نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از ترافیک سنگین در همه محور‌های مازندران خبر داد و گفت: طرح ممنوعیت ورود و خروج کامیون‌ها نیز در محور‌های سوادکوه، هزار و کندوان در حال اجراست.
جعفر محمد‌نژاد افزود: توصیه‌های مختلفی را برای انتخاب زمان مناسب برای خروج از استان مازندران به مسافران پیشنهاد کردیم، ولی شاهد تردد آنها در ساعات پایانی تعطیلات هستیم.
وی با اشاره به لزوم توجه لازم به توصیه‌‎های پلیس توسط مسافران، گفت: برخی‌ با توجه به ترافیک در تهران دوست دارند در ترافیک بمانند و زمان پایانی تعطیلات را برای مسافرت انتخاب می‌کنند.
شاخص‌های ترافیکی که با تعریض محور سوادکوه هم باقی می‌مانند
تعریض محور سوادکوه یکی از مهم‌تر‌ین راهکار‌های کاهش ترافیک محور سوادکوه و افزایش ضریب امنیت جاده‌ای در محور سوادکوه استف ولی به تنهایی نمی‌تواند به اهداف مورد نظر برسد و فرهنگ رانندگی به عنوان اصلی‌ترین عامل ترافیکی برای سهولت تردد باید در اولویت هدف‌گذاری‌ها قرار گیرد.
تصادف و یا ترافیک دارای چند شاخص است که راننده، خودرو و جاده را شامل می‌شود که ایجاد چند مسیر در محور کم‌عرض در زمان ترافیک، سبقت‌های غیر‌قانونی و عدم رعایت قوانین را هم باید از عوامل ترافیک بیان کرد که در صورت تکمیل محور سوادکوه هم به عنوان مهم‌تر‌ین شاخص‌های ایجاد ترافیک یا تصادف باقی خواهد ماند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها