میراث فرهنگی و بودجه، همچنان چالش‌های اصلی مترو اصفهان

کد خبر: 587887

طی تمام این سالها دو چالش اصلی ما در شهرداری اصفهان برای مترو مربوط به میراث فرهنگی و بودجه بوده است. در دوره های اخیر ما بودجه های دولتی را هیچ وقت به صورت کامل نداشته ایم. اما بلاخره سال گذشته طلسم مترو اصفهان را شکستیم...

میراث فرهنگی و بودجه، همچنان چالش‌های اصلی مترو اصفهان

مهدی جمالی نژادشهردار اصفهان در نمایشگاه مطبوعات

سرویس اجتماعی فردا: شهردار اصفهان با حضور در غرفه فردا در نمایشگاه مطبوعات در خصوص آخرین وضعیت قطار شهری اصفهان به سوالات خبرنگار فردا پاسخ داد.

مهندس مهدی جمالی نژاد در خصوص آخرین وضعیت مترو اصفهان و دلیل به طول انجامیدن این پروژه گفت: «اولین مطالعات حمل و نقل ریلی قطار شهری و مترو در بین کلان شهر های کشور 53 سال پیش در اصفهان انجام شده است. اما متاسفانه جزو آخرین کلان شهرهایی هستیم که داریم از آن بهره برداری می کنیم . این شاید بیشتر از همه به خاطر مباحث میراث فرهنگی بوده است که تصمیم گیری ها در زمانهایی به نوعی زاویه داشته با مسائل میراث فرهنگی مثل عبور خطوط مترو از خیابان چهارباغ و سی و سی پل که موجب شده این پروژه در شهر اصفهان با کندی و چالش پیش برود.»

شهردار اصفهان با اشاره به شکستن طلسم مترو اصفهان در سال گذشته با افتتاح فاز اول آن گفت: «خوشبختانه یکی از مهمترین اولویت ها در دوره فعالیت بنده و همکارانم قطار شهری بوده است. یعنی اصل بودجه عمرانی ما به زیر زمین می رود و آنجا هزینه می شود. و شاید از مظلومیت مدیران یک دوره است که نتیجه این هزینه ها همان زمان جلوی چشم نیست که دیده شود. اما بلاخره سال گذشته با همت عزیزان همکار ما مردم اصفهان سوار قطار شهری شدند و با راه اندازی فاز اول آن در سال گذشته و فاز دوم آن در هفته گذشته، طی این مدت خط اصلی شمال به جنوب شهر اصفهان از ایستگاه قدس در خانه اصفهان تا ایستگاه دفاع مقدس در بالای صفه تکمیل می شود که فاز سوم آن سال آینده افتتاح خواهد شد.»

گفتگوی محمد مهدی شیخ صراف با مهدی جمالی نژاد در نمایشگاه مطبوعات

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه یکی از مولفه های اصلی توسعه پایدار زیر ساختهای حمل و نقل نظام مند است در خصوص خط دوم مترو اصفهان که از شرق به غرب این شهر کشیده می شود گفت: «خط دوم مترو اصفهان نیز از دپوی زینبیه شروع می شود تا میدان شهدای خمینی شهر ادامه می یابد و طول ان 23 کیلومتر است و 20 ایستگاه هم دارد.»

وی درباره خط سوم مترو اصفهان نیز افزود: «این خط از میدان آزادی(دروازه شیراز) تا سه راه عباسپور کشیده می شود که 9 کیلومتر طول و 8 ایستگاه دارد.»

جمالی نژاد درباره مشکلات اصلی مترو اصفهان به خبرنگار فردا گفت: «طی تمام این سالها دو چالش اصلی ما مربوط به میراث فرهنگی و بودجه بوده است.که در دوره های اخیر ما بودجه های دولتی را هیچ وقت به صورت کامل نداشته ایم. اما سال گذشته اراده شورای شهر اصفهان این بود که اصل بودجه شهرداری گسیل بیابد به سمت قطار شهری که خوش بختانه جواب داد. اکنون پر ترافیک ترین محور شهر اصفهان را گوشش خواهد داد با توجه به اینکه چهار باغ عباسی قرار است به طور کامل پیاده راه شود تکمیل مترو به اجرای این طرح بسیار کمک خواهد کرد.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها