پیوست فرهنگی بلوار پیامبر اعظم قم نمونه تمدنی می‌شود

کد خبر: 588871

شهردار قم با ابراز امیدواری از اینکه این خیابان بتواند تاثیری بر قسمتهای دیگر شهر هم بگذارد گفت: اگر این خیابان را رها کنیم مثل خیابان صفائیه همان مشکلات را پیدا می کند...

پیوست فرهنگی بلوار پیامبر اعظم قم نمونه تمدنی می‌شود

شهردار قم در غرفه فردا

سرویس اجتماعی فردا: دکتر مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم با حضور در غرفه «فردا» در بیست دومین نمایشگاه مطبوعات نکاتی در خصوص پیوست های فرهنگی پروژه های عمرانی این شهر بیان کرد.

وی پاسخ به سوالی در خصوص بحث پیوست فرهنگی در پروژه های عمرانی توسعه حرم و گردشگری زیارتی شهر قم گفت: پیوست فرهنگی مثل خود فرهنگ یک کار تدریجی است و باید به مرور خودش را نشان بدهد. یکی از حرکت های فرهنگی درستی که الان ما با آن روبرو هستیم بلوار پیامبر اعظم شهر قم است. آغاز این بلوار حرم اهل بیت است که متعلق است به حضرت فاطمه معصومه (س). انتهای ان مسجد جمکران است. تمام هم غم ما این است که این بلوار به یک بلوار تمدنی تبدیل بشود. یعنی همه ساختمان هایی که در امتداد آن شکل می گیرد دارای یک هارمونی باشد که متناسب با این مبدا و مقصد است.

سقاییان نژاد با اشاره به عدم توجه به پیوست فرهنگی در مجتمع های تجاری بزرگ در سایر شهرهای مذهبی و زیارتی گفت: متاسفانه در کشور ما پیوست های فرهنگی را نمی بینیم و تازه وقتی یک پاساژ یا مرکز خرید راه افتاد می آیند برای آن گروه امر به معروف و نهی از منکر درست می کنند. در صورتیکه اگر از اول حواسمان جمع باشد در جاهای مثل این پروژه کوشش کنیم هر آنچه شکل می گیرد حتی در بنا هاو ساختمان خودش نشان امر به معروف و نهی از منکر باشد.

وی درخصوص ظرفیت های فرهنگی شهر قم تصریح کرد: الان قم اگر هیچ چیزی برای صدور نداشته باشد هم باز مرکز نشر فرهنگ معارف است. درحوزه کتاب، چاپ و نرم افزارهای مذهبی و فرهنگی نیز این شهر حرف اول را در کشور می زند. اگر ما کل این پهنه خیابان را بتوانیم به یک نمایشگاه 24 ساعته تبدیل کنیم که وقتی زائران از حرم به سمت جمکران بروند بتوانند در این مسیر هفت کلیومتری یک دوره کامل در خیابان از تاریخ، بزرگان و دیگر مولفه های تمدنی مشاهده کنند.

مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم

شهردار قم با ابراز امیدواری از اینکه این خیابان بتواند تاثیری بر قسمتهای دیگر شهر هم بگذارد گفت: اگر این خیابان را رها کنیم مثل خیابان صفائیه همان مشکلات را پیدا می کند. ما به عنوان شهرداری برای معماری و نمادسازی پایان کار ساختمان ها را وقتی امضا می کنیم که آن الزامات را رعایت کنند. به عقیده من می شود این کار را در این بلوار پیامبر اعظم انجام داد و نمونه عالی شهرسازی و معماری اسلامی را به نمایش گذاشت. ما باید قم را از این لحاظ به نمونه ناب تبدیل کنیم وان شا الله با کمک و دعای مردم این توفیق را پیدا کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها