فساد اداری باید ریشه‌کن شود

کد خبر: 589094

انتشار اخبار دستگیری افراد در شهرداری و شورای اسلامی شهر بناب این روزها به یک موضوع داغ و جنجالی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

خبرگزاری فارس: متأسفانه این روزها مفاسد اداری و مالی در کشور ما به یک معضل و اپیدمی وسیع تبدیل شده و فسادهایی که در برخی دستگاه ها انجام می شوند دیدگاه مردم را نسبت به سیستم اداری تغییر داده و ذهنیتی که مردم نسبت به فساد اداری دارند نگران‌کننده است و باید فساد اداری را با هماهنگی قوای مجریه و قضائیه و نهادهای نظارتی ریشه‌کن کرد. چرا که این فساد اداری در اقلیت بوده و اکثریت مدیران و کارمندان سالم پای‌کار هستند.
قطعاً فسادهای اداری و مالی ظرفیت‌های مدیریتی را کاهش داده و مدیر از توانایی‌هایی که دارد نمی‌تواند به نحو احسن استفاده کند، زیرا مسائلی پیش می‌آید که او را از خدمت اصلی بازداشته و باعث کاهش بهره‌وری می‌شود.
به همین خاطر یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم مقام معظم رهبری نیز همواره این مسئله بوده و ایشان مؤکداً از مسئولان خواسته‌اند با جدیت وارد مبارزه با فساد اداری شوند و آن را کنترل نمایند و این امر تنها با اتحاد و همدلی دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظارتی قابل تحقق است.
از طرفی، در بحث مبارزه با فساد اداری باید عدالت رعایت شود. از این‌رو اگر فساد اداری در مجموعه‌ای رخ دهد باید نسبت به آن حساسیت به خرج داد و در مقابل آن عکس‌العمل نشان داد.
مردم شهرستان بناب به سخت کوشی شهرت دارند و همواره با فعالیت شبانه‌روزی در تولید و صادرات نقش اساسی و محوری داشته و در بحث صادرات مقام اول استان آذربایجان‌شرقی را دارا هستند و به همین علت نباید از نجابت مردم سوءاستفاده کرد و برای یک کار اداری که در عرض چند دقیقه قابل حل است، فرد را برای مقاصدی خاص دچار پروسه‌ای بلند‌مدت کرد.
بر این مبنا، مردم بناب ضمن استقبال از برخورد دستگاه‌های نظارتی و قضایی با عوامل متخلف در شورا و شهرداری انتظار دارند این نظارت و برخورد با افراد متخلف در سایر مجموعه ها نیز ادامه داشته باشد.
طبیعی است مهمترین وظیفه مدیریت شهرستان در این شرایط حساس تزریق آرامش به شهروندان بوده و با شفاف‌سازی و در جریان‌گذاشتن مردم از این اتفاقات اعتماد از دست‌رفته را به مردم بازگرداند.
زیرا با انتشار اخبار دستگیری‌ها در شهرداری و شورای بناب شهروندان بنابی ارتباط خود را با شهرداری تا حدود زیادی کاهش داده‌اند و قطعاً در صورت عدم ترمیم شرایط موجود در آینده نزدیک شهرداری را با چالش بزرگی روبرو خواهد کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها