خانه‌های سلامت پیشگام در محله‌های مرکزی پایتخت

کد خبر: 611219

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یازده تهران گفت: تشکیل پرونده سلامت شهروندان ساکن در محله های مرکزی پایتنخت با راه اندازی خانه های سلامت پیشگام در دست اجراست.

سرویس اجتماعی فردا: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یازده تهران گفت: تشکیل پرونده سلامت شهروندان ساکن در محله های مرکزی پایتنخت با راه اندازی خانه های سلامت پیشگام در دست اجراست.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11؛ سید عباس طباطبایی در این باره افزود:با توجه به تأمین نشدن نیازهای اولویت‌دار سلامت شهروندان در خانه‌های سلامت محله‌ها پس از گذشت حدود 6سال از راه‌اندازی این خانه‌ها و ایجاد تسهیلات در آن، ضرورت بازنگری در شیوه کار این خانه‌ها در دستور کار اداره کل سلامت قرار گرفت.
وی افزود: در نتیجه بررسی و تحقیقات انجام شده، قرار شد برای جبران خلأ موجود، خانه‌های سلامت پیشگام در مناطق شکل بگیرد. مرحله آزمایشی این طرح اکنون با راه‌اندازی یک خانه در هر منطقه در حال اجراست که در منطقه ما محله «حر» به‌عنوان مجری طرح انتخاب شده است. در این طرح مددکار، روان‌شناس و کارشناس سلامت به محله می‌آیند و برای پلاک به پلاک خانه‌ها پرونده تشکیل می‌دهند.
طباطبایی درخصوص نحوه فعالیت خانه‌های پیشگام سلامت گفت:مددکاران و روان‌شناسان این خانه با افراد با نفوذ محله گفت‌وگو می‌کنند و پس از اقناع این افراد، از کمک آن ها در ترغیب همه شهروندان برای مراجعه به سرای محله و انجام مراحل تکمیل پرونده سلامت استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود این کارشناسان در صورت مساعد نبودن شرایط جسمی و سلامتی شهروندان، آن ها را به خانه سلامت پیشگام معرفی کنند.

ارزیابی مخاطرات حوزه سلامت در محله‌ها و ارائه کارت خطرات به ساکنان ، ارائه آموزش‌های متناسب با وضع شهروندان هر محله، ارجاع و پیگیری وضعیت شهروندان با عوامل خطر قرمز، بهبود کیفیت زندگی و پیش گیری از بیماری‌ها از جمله اهداف نهایی ایجاد خانه‌های سلامت پیشگام است که سال آینده در تمام محله‌ها به اجرا می آید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها