اعترافات کاندیدای پوششی به «نمی شود، نداریم و نمی‌توانیم»

کد خبر: 664055

شب گذشته اسحاق جهانگیری "کاندیدای پوششی روحانی" در برنامه با دوربین که از شبکه یک سیما پخش شد گفت: ما معتقد بودیم هیچ کشوری با منابع خودش نمی‌تواند این صنایع را ایجاد کند و باید از منابع خارجی استفاده کند و برای اولین بار بود که اجازه داده شد در قانون بودجه از فاینانس خارجی برای استقرار صنایع در کشور استفاده شود.

137 آنلاین: شب گذشته اسحاق جهانگیری "کاندیدای پوششی روحانی" در برنامه با دوربین که از شبکه یک سیما پخش شد گفت: پس از اینکه آقای هاشمی رئیس‌جمهور شد استفاده از منابع خارجی برای ساخت کارخانه‌ها کمک کرد. ما به آنها می‌گفتیم جاهای دیگر هم خاموش شده که شما نمی‌بینید. کارخانه لاستیک، سیمان و فولاد هم خاموش شده. ما معتقد بودیم هیچ کشوری با منابع خودش نمی‌تواند این صنایع را ایجاد کند و باید از منابع خارجی استفاده کند و برای اولین بار بود که اجازه داده شد در قانون بودجه از فاینانس خارجی برای استقرار صنایع در کشور استفاده شود. اظهارات جهانگیری اما موید سخنان محمدباقر قالیباف در برنامه با دوربین بود. وی در این برنامه گفت: پول هست اما آنجایی که باید باشد نیست. محمدباقر قالیباف پیش از این گفته: نمونه های موفق دولت مردم در شهر تهران مشهود است. با وجود تحریم های جهانی و تحریم های داخلی که دولت سهم خود را نمی پرداخت، مترو در طول 30 ساله عمرش در 20 سال اول 70 کیلومتر بدون تحریم ساخته شد اما در 1 دهه گذشته 230 کیلومتر با وجود همه تحریم ها ساخته شد. وی افزوده: روزی که بزرگراه امام علی را شروع کردیم همه گفتند نمی شود اما الان دیدند که می شود. قالیباف بیان کرده: مردم میدانند که در دوران خدمت در شهرداری تهران هر وقت قول دادیم به آن عمل کردیم. مردم دیدند که در حوزه های اجتماعی هر قولی دادیم انجام دادیم. با وعده های دولت کنونی بله نمی توان. اتوبان تهران شمال قصه تاریخی و پروژه مثال زدنی است. او اظهار داشته: طلاق، افسردگی در جامعه و حاشیه نشینی 30 درصدی شهرهای بزرگ همه بحران اقتصاد و ضعف کارآمدی نشان میدهد و اگر به حوزه اجتماعی سرایت پیدا کرد غیرقابل جبران است.
قالیباف تاکید کرده: در "دولت مردم" اقتصاد کشور را نجات خواهیم داد اما با این مدیریت های سنتی، بسته و رانتی امکان پذیر نیست. رییس جمهور گفت تا 100 سال دیگر مشکلات حل نمی شود، به ایشان می گویم، مردم نه صبر ایوب دارند نه عمر حضرت نوح باید از قابلیت های کشور برای پیشرقت کشور استفاده کنیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفته: اگر سایه فقر را از جامعه دور کنیم می توانیم آرامش را به مردم برگردانیم. قالیباف افزوده: واردات چوب بستنی یعنی توهین به ملت. وقتی میخواهیم با این 4درصد مقابله کنیم میدانیم آنها پول دارند قدرت دارند حاشیه امنیت دارند رسانه دارند. با همه وجودم این موضوع را درک میکنم چرا که آنها اهل تهمت زدن هستند و قدرت تخریب دارند. وی تصریح کرده: وقتی درباره 5میلیون شغل گفتم آن را غیرممکن دانستند. اگر نگاهی به روند جمعیت کشور کنیم در سال 64 روند افزایش جمعیت طی یک دهه ادامه داشته که همه الان در سن 22تا 32 هستند همه مسکن وشغل می خواهند. محمدباقر قالیباف بیان کرده: متعجبم از دولتمردان امروز که میگویند میخواهند مشکلات را حل کنند اما ایجاد 5میلیون شغل را غیرممکن میدانند این یعنی در 4سال بعدی شرایط مردم از الان هم سخت تر خواهد بود. قالیباف در پایان اظهار داشته: در 29 اردیبهشت باید تصمیم بگیریم بین دولت فعلی که باور دارد نمی شود، نداریم و نمی توانیم با دولت مردم که می گوید "داریم، می توانیم و می شود"
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها