شهر قبل از اعلام نتایج «نو» شد!

کد خبر: 672389

جمعه شب سیمای شهری پایتخت از تبلیغات انتخاباتی با تلاش زحمت‌کشان شهرداری تهران به صورت کامل پاکسازی شد.

روزنامه جوان: جمعه شب سيماي شهري پايتخت از تبليغات انتخاباتي با تلاش زحمت‌كشان شهرداري تهران به صورت كامل پاكسازي شد. در چند روز باقي مانده به انتخابات براساس قانون، نامزدها فرصت يافته بودند تا تبليغات خود را در شهر آغاز كنند، هر چند شهرداري از چند هفته مانده به تبليغات، فضاهاي شهري مجاز و مناسب را براي تبليغات انتخاباتي شورا و رياست جمهوري فراهم كرده بود، ولی از يكسو حجم بالاي تبليغات و از سوي ديگر رعايت نكردن ضوابط و قوانين توسط نامزدها سبب شد تا تبليغات از اصول طبيعي خود خارج شود و روي اعصاب شهروندان برود.
سيماي شهري از در و ديوار گرفته تا صندوق پستي و فضاهاي سبز تابلوهاي راهنمايي و رانندگي با انواع و اقسام بروشور و تراكت‌هاي تبليغاتي پر شده بود.

با تمام اين بي‌اخلاقي‌ها از سوي نامزدهاي شورا و رياست‌جمهوري، اما شهرداري تهران همچون سال‌هاي گذشته در كمتر از 12 ساعت با بسيج امكانات و نيروهاي خود شهر تهران را پاكسازي كرد، تا شهر و المان‌هاي زيباي آن دوباره رخ‌نمايي كند. صبح زود كه شهروندان از خواب بهاري برخاستند شهر جديد در مقابل چشمان شهروندان باز هم نشان از همت والاي زحمت‌كشان شهر را داد. آنان كه با هر وسيله شده در تاريكي شب و در خستگي كامل همه جاي شهر را پاكسازي كردند تا شهر از اغتشاشات بصری نجات يابد.

در اين خصوص مدير روابط عمومي سازمان پسماند شهرداري تهران گفت: با 5 هزار نيروي خدماتي چهره شهر در 12 ساعت از تبليغات انتخاباتي پاكسازي شد.

شهرام فیروزی افزود: بخش عمده‌اي از اقلام تبليغاتي از كاغذ تهيه شده است و 90 درصد آنها قابل بازيافت هستند با توجه به پيش‌بيني افزايش پسماند خشك طي هفته گذشته، مديريت شهري ظرفيت گسترده‌اي را براي بازيافت اين اقلام آماده كرد. وي گفت: كاغذها و بخش عمده‌اي از پسماندهاي خشك به ادارات پسماند مناطق تحويل شده است و پس از بازيافت مجدداً به چرخه توليد بازخواهد گشت. مديريت شهري تهران در مناسبت‌هايي مانند انتخابات يا ايام محرم كه حجم پسماند خشك به ويژه پسماند قابل بازيافت زياد مي‌شود، به منظور بازگرداندن آنها به چرخه توليد، تلاش گسترده‌اي را به اجرا در مي‌آورد. نه‌تنها مناطق بيست و دوگانه پايتخت كه همه شهرهاي ايران در اين روزها درگير فرايند انتخابات حماسي روز 29 ارديبهشت ماه بودند. فيروزي تأكيد كرد: حدود 600 خودروي سواري سبك به صورت شبانه‌روزي در حال فعاليت بوده است و تمامي مديران و حتي مديران ارشد نيز در حالت آماده‌باش به سر مي‌بردند تا چهره شهر را به حالت عادي بازگردانند.شادمانی هواداران نامزد پیروز در انتخابات می‌تواند به طور بالقوه فضای شهر را دوباره مشوش کند، ای کاش نوبودن شهر باقی بماند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها