دنیا مالی: گزارش شهرداری در شورا جامع و قانع کننده بود

کد خبر: 684099

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: گزارشی که روز گذشته معاون منابع انسانی شهردار تهران در صحن علنی در تشریح آخرین وضعیت برگزاری آزمون تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری تهران و الحاق همه نیروهای قراردادی به شرکت هادیان شهر قرائت کرد، گزارشی جامع بود که به تمامی شبهات در این زمینه پاسخ داد و اعضای شورا نیز به نسبت از این گزارش اقناع شدند به طوری که معتقدم شفاف سازی های لازمه انجام شد.

احمد دنیامالی با بیان اینکه امنیت شغلی یکی از پارامترهای اصلی به کارگیری نیروی انسانی در هر دستگاه اجرایی از جمله شهرداری تهران است، تصریح کرد: اینکه شهرداری تهران تلاش کرد با برگزاری آزمون رسمی زیر نظر سازمان های برنامه ریزی و بازرسی کل کشور وضعیت استخدامی 5 هزار نیرو را تعیین تکلیف کند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه این یکسان سازی منجر به یکسان سازی نظام پرداخت ها نیز می شود و تصور وجود برخی تبعیض ها را در میان نیروهای انسانی از بین می برد، خاطر نشان کرد: رفع تفاوت های نظام پرداخت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که شهرداری تلاش کرد با تبدیل وضعیت 5 هزار نیروی قراردادی به رسمی این تفاوت ها را برطرف کند. ضمن آنکه تعدادی از نیروهای قراردادی پیمانکاری نیز به نیروهای قراردادی شرکتی وابسته به شهرداری تهران تبدیل وضعیت دادند که این تغییرات نیز منجر به شفاف سازی نظام پرداخت ها می شود.
دنیامالی در خصوص جذب نیرو در شرکت بهره برداری مترو نیز گفت: شهرداری تهران در بیش از یک دهه گذشته در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل ریلی توسعه فراوانی یافته که این توسعه یافتگی می بایست با جذب نیروهای جدید همراه باشد. نیروهایی که غالبا آموزش دیده اند تا در پست مورد نظر سازمانی فعالیت کنند.
این عضو شورای چهارم شهر تهران با یادآوری اینکه جذب نیروهای جدید در بخش بهره برداری مترو از آنجایی صورت گرفت که بخش بهره برداری در حدود ده سال پیش به شکل مستقلی به کار خود ادامه داد و این استقلال نیاز به جذب نیرو داشته است، افزود: با توجه به اینکه حوزه بهره برداری مترو از سال 86 تاکنون به صورت مستقل کارش را در پیش گرفت. زیرا اعتقاد داشتیم که موضوع تصدی و ساخت باید از بهره برداری جدا شود و در همین راستا نیز این شرکت شکل گرفت. از همین رو شاهد جذب نیرو در این حوزه بودیم که به موازات توسعه یافتگی مترو صورت گرفته است.
دنیامالی با رد ادعاهایی مبنی بر اینکه استخدام های شهرداری تهران فله ای بوده اند، خاطر نشان کرد: خطاب به این منتقدان باید بگویم این چهارمین مرحله است که در شهرداری تهران آزمون تبدیل وضعیت استخدامی آن هم زیر نظر سازمان های کشوری برگزار می شود. ممکن است در مجموعه بزرگی همچون شهرداری تهران در روند اجرا ایراداتی وارد باشد، اما نباید فراموش کنیم که آزمون تبدیل وضعیت بر اساس منطق شورا پیش رفته است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران یادآور شد: مطابق برنامه دوم 5 ساله شهر تهران سالیانه می بایست 4درصد از نیروهای شهرداری کاهش یا تعدیل شوند. اما نباید فراموش کنیم که این جدایی از بدنه شهرداری متفاوت از تغییر وضعیت ها است. چرا که تغییر وضعیت نیروهای انسانی شهرداری تهران به معنای جذب نیروی جدید نیست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها