شاکری: کمبود ۴ هزار اتوبوس هر چه سریعتر مرتفع شود

کد خبر: 701113

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از سال ۸۹ هیچ دستگاه اتوبوسی به ناوگان اتوبوسرانی اضافه نشده است، گفت: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران با کمبود ۴ هزار دستگاه اتوبوس مواجه است که باید هر چه سریعتر مرتفع می‌شود.

137 آنلاین: اقبال شاکری با اشاره به جلسه شورای عالی معماری گفت: هفته گذشته شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبه‌ای را در خصوص تهیه اسناد جامع توسعه حمل و نقل عمومی در کشور تدوین کرد. تدوین این مصوبه نشان از اهمیت این موضوع دارد و به عنوان یک مسئله لاینحل باقی مانده است.تهیه ۸۲. ۵ درصد ناوگان اتوبوس‌رانی براساس قانون به دولت واگذار شده است .
وزارت کشور باید این میزان اتوبوس را خریداری و در اختیار شهرداری‌های کشور از جمله شهرداری تهران قرار دهد. بهتر است در این زمینه نیز یک تصمیم اساسی گرفته شود و اگر دولت نمی‌تواند آن را تامین کند با اندیشیدن تدابیری آن را از روی دوش دولت بردارند و مسئولیت را به شهرداری‌ها واگذار کنند. از سال ۸۹، ۹۰ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوس‌رانی اضافه نشده است و این به معضل بزرگی برای تبدیل شده است و در حال حاضر ناوگان اتوبوس‌رانی شهر تهران با کمبود حدود ۴ هزار دستگاه اتوبوس مواجه است. نیمی از این ۴۰۰۰ اتوبوس باید نوسازی و نیمی دیگر باید خریداری شود اقبال شاکری گفت: در حال حاضر نیز ناوگان اتوبوس‌رانی به بخش خصوصی واگذار شده است و آن‌ها نیز با اتوبوس‌های فرسوده فعالیت می‌کنند. بنابراین نمایندگان مردم در شورای پنجم باید تکلیف این ماده قانونی را مشخص کنند و این کمبود را جبران کنند. ناوگان اتوبوس‌رانی به دلیل این مشکل از لحاظ کمیت دارای مشکل است ما در شورای چهارم تمام تلاش خود را کردیم تا بیشترین بودجه را به این بخش اختصاص دهیم اما برای برطرف کردن مشکلات آن کافی نبوده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها