اگر پایتخت شهر سوخته است چرا برایش اینقدر رقابت دارید!

کد خبر: 702222

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با انتقاد از برخی مسائل مطرح شده در صحن شورای چهارم مبنی بر اینکه تهران شهر سوخته ای است گفت: به قول خود آقای مرعشی که امروز در جبهه اصلاحات پیش رو است، اگر شهر تهران اینقدر سوخته است چرا اینقدر تلاش کردید تا بیایید. نباید برای کار نکردن شهر را بدهکار جلوه دهیم. اگر می خواهیم کار نکنیم آن بحث دیگری است.

شهرنوشت: محسن پیرهادی در سیصد و شصت و سومین جلسه شورا با بیان اینکه اگر تهران اینقدر سوخته و پر مسئله است چرا امده اید تا مدیریتش را برعهده بگیرید، تصریح کرد: این ادبیات فرهنگ غلطی است. در پیش بینی بودجه شهرداری هم پیش بینی منابع داریم و هم بودجه ریزی که بعد نیز حسابرسی ها انجام می شود و بودجه را عملیاتی می کنیم.
وی با اشاره به اینکه حسابرسی ها هم در شورا و هم شهرداری وجود دارد و نمی شود بگوییم در جریان اقدامات شهرداری نبودیم، ادامه داد: اعتبارات حجمی و ریالی پروژه ها را نیز شورا می تواند رصد عملیاتی کند.
این عضو شورا با تاکید بر اینکه هر کسی که در کشور یک روز کار عملیاتی کرده می داند در اجرای پروژه ها پیش پرداخت داریم و وقتی پروژه تمام می شود تسویه می کنیم و پس از آن ۱۰ درصد برای حسن انجام کار نگه داشته می شود، اظهارکرد ادامه داد: پس در خصوص بدهی های شهرداری معجزه نشده است. شهر یک ماهیت زنده است.
پیرهادی یادآوری کرد: امروز تهران بیش از ۵ میلیون مترمربع زیرساخت فرهنگی اجتماعی داریم و درامدهای پایدار شهر از ۱۹ درصد به بیش از ۴۰ درصد در یک دهه گذشته رسیده است. پس غلط است که بگوییم خام فروشی شده است.
عضو هیات رئیسه شورای چهارم یادآوری کرد: در خصوص ایراداتی که به ساخت ساختمان ۱۷ طبقه وارد شد نیز باید یگویم و یادآوری کنم که شهرداری این مجوز ساخت را نمی دهد و ساختمان های بالای ۱۲ طبقه نیاز به رای کمیسیون ماده ۵ دارند.
وی تاکید کرد: برخی ادعاها درباره وضعیت شهر تهران صحیح نیست و بیشتر جنبه رای اوری دارند. به طوریکه گزارش هایی داریم که کار را برای مدیران آینده تران راحت تر کرده است. زیرا زحمت کار کشیده شده و هزینه ها کاهش یافته است و ایندگان فقط وظیفه شان نگهداشت شهر است. شهری که ده سال پیش یک سرای محله نداشت امروز بیش از ۳۰۰ سرای محله دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها