کاهش فاصله‌ها در تهران نه در حرف بلکه در عمل محقق شد

کد خبر: 702761

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در آیین بهره برداری از تونل شهید ضربعلی زاده و هفت پروژه عمرانی دیگر از افتتاح دو پروژه بزرگ مقیاس شهری در هفته آینده خبر داد.

137 آنلاین: علیرضا جاوید درآیین بهره برداری همزمان از تونل و زیرگذر شهید ضربعلی زاده به همراه هفت پروژه عمرانی پایتخت که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد، گفت :پروژه افتتاح تونل شهید ضربعلی زاده از اوایل سال 95 آغاز شد و عوامل پروژه به صورت شبانه روزی فعالیت کردند.موسسه قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران در احداث این پروژه با شهرداری همکاری داشت در مجموعه پروژه های تونلی و زیرسطحی تهران کارشناسانی وجود دارد که سرمایه های شهرداری محسوب می‌شوند. جاوید اظهار داشت: طی مدت مدیریت قالیباف پیشرفت مناطق جنوبی نسبت به دیگر مناطق بسیار بیشتر بوده و وی در این مدت تلاش کرد تا کاهش فاصله شرق به غرب و جنوب به شمال را در دستور کار قرار دهد. راهبرد کاهش فاصله شرق به غرب و جنوب به شمال به واسطه پروژه های عمرانی، مترو و زیرساخت های شهری نمایان شده و کاهش فاصله ها نه در حد حرف بلکه در عمل محقق شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: پروژه تونل شهید ضربعلی‌زاده یکی از پروژه های متوسط شهری محسوب می‌شود این پروژه از حساسیت، پیچیدگی و چالش های زیادی برخوردار بود؛ چرا که مترو و ریل راه آهن از روی این تونل گذشته و عملیات خاکبرداری و احداث تونل باید همزمان با تردد قطارها انجام می‌شد.
5پروژه دیگری که امروز همزمان با تونل شهید ضربعلی‌زاده به بهره‌برداری رسیدند، مقاوم سازی پل‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح از جمله منطقه سه تهران و افزایش ارتفاع پل شهید چمران و ملاصدرا بود که برای اولین بار در کشور این مقاوم سازی صورت گرفت. وی در پایان با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها، تعداد پروژه های فنی و عمرانی شهرداری تهران که از اوایل سال 84 و در زمان مدیریت قالیباف به بهره برداری رسید، به 140 پروژه می‌رسد، گفت: نیمی از زیرساخت های شهر تهران در 12 سال اخیر به بهره‌برداری رسیده است دو پروژه بزرگ مقیاس بزرگراه شهید حکیم و تونل شهدای غزه هفته آینده به بهرداری می‌رسد. مابقی پروژه ها نیز تا نیمه اول شهریورماه به اتمام خواهد رسید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها