اما و اگرهای وزیر کشور برای شهردار شدن نجفی

کد خبر: 716496

۴ روز پیش بود که محمدعلی نجفی با ۲۱ رأی از سوی اعضای شورای شهر پنجم به عنوان شهردار تهران انتخاب شد. اما تا امروز حکم او از سوی وزارت کشور تایید و صادر نشده است.

اما و اگرهای وزیر کشور برای شهردار شدن نجفی
شهردار شدن نجفی
سرویس اجتماعی فردا: ۴ روز پیش بود که محمدعلی نجفی با ۲۱ رأی از سوی اعضای شورای شهر پنجم به عنوان شهردار تهران انتخاب شد. اما تا امروز حکم او از سوی وزارت کشور تایید و صادر نشده است. به همین دلیل موجی از اخبار راجع به اینکه نجفی نمی‌تواند شهردار تهران باشد، به راه افتاده است. در خواست محسن هاشمی: وزیر کشور هرچه زودتر حکم نجفی را امضاء کند همان دقایق اولی که نجفی در شورای شهر تهران به عنوان شهردار انتخاب شد، محسن هاشمی گفت: درخواست ما این است که وزیر کشور هر چه سریع‌تر حکم محمد علی نجفی، شهردار تهران را امضا کرده تا نیازی به انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران نباشد. اما و اگرهای شهرداری محمدعلی نجفی با صادر نشدن حکم نجفی به عنوان شهردار تهران از سوی وزارت کشور، محسن ماندگاری، مدیرمسئول سایت پایش آنلاین و سردبیر سابق روزنامه جام جم ادعا کرد که محمدعلی نجفی نمی‌تواند شهردار تهران باشد. او در صفحه توئیتر خود نوشت: «از مراجع مختلف از جمله وزیر کشور به نجفی اعلام شده حکم شهرداری او بهدلیل برخی مخالفت‌ها تایید نخواهد شد. شورا باید شهردار جدیدی انتخاب کند.». حکم شهردار منتخب تهران تایید می شود؟ پس از آن بود که حسن رسولی و زهرا نژادبهرام، اعضای شورای شهر گفتند که تعویق در تایید حکم نجفی به‌دلیل مسائل اداری بوده و تا دو روز دیگر حکم تایید می‌شود.
از سوی دیگر، اما قائم‌مقام وزیر کشور با بیان اینکه بر اینکه امضا حکم محمد علی نجفی، شهردار تهران نیازمند طی مراحل قانونی و ارسال پاسخ استعلامات از سوی برخی مراجع است گفت: اینکه گفته می‌شود وزارت کشور صلاحیت ایشان را تائید نکرده کذب محض است.
توصیه وزیر کشور به محسن هاشمی تا اینکه امروز صبح عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیرکشور در توصیه‌ای به محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، گفت که فعلا برای شهرداری تهران سرپرست انتخاب کنند.
وزیر کشور اظهار داشته: برای صدور حکم «نجفی» منتظر نتیجه استعلام هستیم.
پس از آن محسن هاشمی اعلام کرد که به طور جد به دنبال حکم نجفی است و در صورتی که اعضای شورای شهر تهران رای بدهند برای شهرداری تهران، سرپرست انتخاب خواهد کرد.
مصطفی سلیمی سرپرست شهرداری تهران شد
دقایقی پیش اعضای شورای شهر به دلیل معطل ماندن تائید حکم شهرداری محمدعلی نجفی در وزارت کشور به انتخاب سرپرست برای شهرداری رای دادند.
به این ترتیب با رای اعضای شورا، مصطفی سلیمی به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها