مخدوش کنندگان مشغول کارند!

کد خبر: 738000

بدون شک دوره 12 ساله مدیریت محمدباقر قالیباف، #تهران_جدید شکل گرفت و زیرساخت ها و پروژه های عظیمی بنا نهاده شدند. اما جریان جدید حاکم بر شهر سعی دارد با مخدوش کردن آمار و دستاوردهای مدیریت جهادی، خدمات آن را زیر سوال و در نهایت به دست فراموشی بسپرد. بر همین اساس می بایست این آمارها را ثبت و یادآوری کرد.

137 آنلاین: بدون شک دوره 12 ساله مدیریت محمدباقر قالیباف، تهران جدید شکل گرفت و زیرساخت ها و پروژه های عظیمی بنا نهاده شدند. اما جریان جدید حاکم بر شهر سعی دارد با مخدوش کردن آمار و دستاوردهای مدیریت جهادی، خدمات آن را زیر سوال و در نهایت به دست فراموشی بسپرد. بر همین اساس می بایست این آمارها را ثبت و یادآوری کرد

دریاچه شهدای خلیج فارس در IPMA رتبه چهارم را در بخش مگاپروژه های شهری دنیا کسب کرد که ظرفیت 6.5 میلیون متر مکعب آب را دارد. مساحت پهنای آبی آن 134 هکتار و مساحت با پهنه ساحلی 340 هکتار می شود. ایران در دوران تحریم دریاچه 134 هکتاری در شهر را احداث کرد که باعث تعجب بسیاری از کارشناسان خارجی شد.

24 کیلومتر تونل درون شهری و تکمیل شبکه 550 کیلومتری بزرگراهی در کنار افتخار بزرگ تکمیل 8 خط مترو برای شهروندان تهرانی به طول 320 کیلومتر از خدمات ارزنده شهرداری بود.

تعداد تقاطع های غیرهمسطح و پل هایی که از سال 1357 تا 1384 در تهران ایجاد شده اند تنها 157 عدد هستند اما از سال 1384 تا 1395، 350 پل و تقاطع غیرهمسطح احداث شدکه این نشان دهنده پیشرفت 123 درصدی است.

از اول تاریخ بلدیه تا مهر 1384 تنها 304 كيلومتر بزرگراه در كل شهر تهران احداث شده بود ولي از 1384 تا كنون،‌250 كيلومتر به آن اضافه شده و در حال حاضر بیش از 550 كيلومتر بزرگراه در تهران داريم.

پروژه پل طبیعت به عنوان چهار طرح برتر در جهان انتخاب شد و در سال 2011 حمل و نقل عمومی تهران نیز بین 4 کلانشهر جهان به خاطر سرعت و شتاب در پیشرفت قرار گرفت.

برای اولین بار خطوط حمل و نقل مسافر با اتوبوس های تندرو یا بی آر تی وارد تهران شد و با 10 خط صدها هزار مسافر را جابه جا می کند.

این آمارها تنها بخشی از خدمات ارائه شده در بیش از یک دهه اخیر از سوی مدیریت جهادی است که به عمران شهر باز میگردد. در گزارش های بعدی به آمارهای مختلف در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و ... پرداخته می شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها