خارج‌شدن از بهشت به بهانه تعدیل!

کد خبر: 755080

زهرا‌ نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر نیز درباره تسویه‌حساب با بعضی کارکنان در روزهای گذشته گفت: تعدادی از نیروها از شهرداری به شورا مامور شده بودند و دوباره به شهرداری برگشتند، تنها نیروهایی که پایان کار به آنها تعلق گرفته است کسانی هستند که مشاوران و کارشناسان اعضای قبلی بودند و با رفتن اعضای قبلی بعضی از آنها همچنان مورد استفاده قرار گرفتند و به بعضی‌ها نیاز نبود که تعدیل شدند.

137 آنلاین: اخباری از تعدیل نیرو در شورای شهر به گوش می‌رسد اما از همان جا خبر می‌رسد که نیروهای جدیدی نیز در حال جذب هستند. هنوز بیشتر از 4 یا 5 ماه از آغاز به کار شورای پنجم نگذشته است اما تغییرات نیروهای اداری در شورای پنجم شهر تهران آنچنان زیاد بوده که مورد توجه قرار گرفته است. این تغییرات با عنوان تعدیل نیرو آغاز شد.

البته تاکنون کارمندان بسیاری از شورا تعدیل شده‌اند؛ کارمندانی که سابقه فعالیت چندین ساله در این شورا داشته‌اند و برخی آنها از زمان شورای اول در ساختمان خیابان بهشت فعال بودند. شورای پنجمی‌ها به دنبال تعدیل نیروها از 500 به 140 نفر هستند اما خبرهایی از شورا به گوش می‌رسد که به ازای هر نیروی تعدیل شده، نیروی جدید به شورا اضافه شده است. بیان این نکته نیز حائز اهمیت است که محمدعلی نجفی، شهردار جدید در ابتدای شروع فعالیت خود در سیستم مدیریت شهری تهران وعده داد تعدیل نیرو در مجموعه شهرداری اتفاق نخواهد افتاد.

تعدیل کارشناسان و مشاوران سابق

زهرا‌ نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر نیز درباره تسویه‌حساب با بعضی کارکنان در روزهای گذشته گفت: تعدادی از نیروها از شهرداری به شورا مامور شده بودند و دوباره به شهرداری برگشتند، تنها نیروهایی که پایان کار به آنها تعلق گرفته است کسانی هستند که مشاوران و کارشناسان اعضای قبلی بودند و با رفتن اعضای قبلی بعضی از آنها همچنان مورد استفاده قرار گرفتند و به بعضی‌ها نیاز نبود که تعدیل شدند.

برای اداره شورا 140 نفر کافی است

در همین باره، افشین حبیب‌زاده، عضو شورای اسلامی پنجم شهر تهران هم درباره موضوع تعدیل کارمندان شورای شهر اظهار داشت: موضوع تعدیل نیرو در شورای پنجم اتفاقا سیاسی نیست. شورای شهر تهران بر اساس چارت تعریف شده طبق قانون باید 140 نفر نیرو داشته باشد، طبیعی است اگر یک نفر اضافه باشد باید به سازمان بازرسی کل کشور پاسخگو باشیم که مجوز قانونی این را از کجا گرفته‌ایم. وی افزود: ما فکر می‌کنیم برای اداره شورا 140 نفر کافی است.

شورای جدید بیشتر به کارشناس نیاز دارد

از سوی دیگر محمود میرلوحی، عضو شورا و معاون اداری و اجرایی رئیس شورای شهر تهران در همین رابطه با بیان اینکه طبق مصوبه قانونی سال 78 شورا 140 پست دارد، ادامه داد: در ابتدای شهریور که شورای پنجم روی کار آمد، مجموعه نیروهای شورا 450 نفر به علاوه تعدادی از نگهبانان و نیروهای خدماتی بود که به مرز 500 نفر می‌رسید. شورا تصمیم دارد به مقررات و مصوبات بازگردد. وی افزود: شورای جدید بیشتر به نیروی کارشناس نیاز دارد تا نیروی اداری.

اتوبوسی نیرو جابه‌جا کردن عمل به قانون نیست

در همین راستا، مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران بیان داشت: از دوره اول شورای شهر تهران برای این شورا 140 پست مصوب سازمانی تعیین شده بود. چمران افزود: ما در دوره دوم و سوم با 140 نفر پست سازمانی مصوب شده و کارکنان خدماتی که مجوز استفاده از آنها نیز اخذ شده بود و

تعدادی مشاور، به 200 نفر نمی‌رسیدیم. رئیس سابق شورای شهر تهران اضافه کرد: در دوره چهارم شورا بر اساس قانون تعداد اعضای شورا از 15 نفر به 31 نفر افزایش یافت لذا آن 140 نفر دیگر کفایت نمی‌کرد، به همین دلیل افزایش 2 برابری تعداد اعضا، افزایش 2 برابری تعداد کارکنان را به همراه داشت که البته آن دوره هم بنده رئیس شورا نبودم. وی افزود: همان زمان اعضا مصوب کردند هر نفر از اعضا می‌توانند 2 مشاور داشته باشند و هر کمیسیون نیز می‌تواند هزار ساعت مشاوره بگیرد. چمران افزود: در سال دوم ما تعدادی از نیروها را تعدیل کردیم و با سایر آنها که مورد نیاز شورا و خود اعضا بودند قرارداد دقیقی تنظیم کردیم به همین جهت تعداد کارکنان اضافه شد.

وی افزود: امروز در حالی از مازاد نیرو صحبت می‌کنند که مشاوران دوره قبل رفته‌اند و اگر منظورشان کارمندان شوراست که به طور قطع به آنها نیاز است و اگر آنها را بردارند حتما جای‌شان اشخاص دیگری را خواهند گذاشت. عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه ما اتوبوسی نیرو نیاوردیم و نبردیم، اظهار داشت: نه کسی را آوردیم و نه بیرون کردیم، اینکه عده‌ای را اتوبوسی بیرون کرده و اشخاصی دیگری را اتوبوسی بیاورند، این نه‌تنها کوچک کردن سیستم و عمل به قانون نیست، بلکه اضافه کردن نیرو و بزرگ کردن مجموعه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها