شب سرد بی‌خانمانان و کارتن خواب‌ها در تهران

کد خبر: 777362

در پی سرمای شدید تهران در شب گذشته و یخ زدن معابر، شهرداری تهران اقدام به جمع آوری افراد بی خانمان و کارتن خواب در سطح شهر کرده و ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۸ مددسرا پذیرش شدند.

شب سرد بی‌خانمانان و کارتن خواب‌ها در تهران
خبرگزاری تسنیم: در پی سرمای شدید تهران در شب گذشته و یخ زدن معابر، شهرداری تهران اقدام به جمع آوری افراد بی خانمان و کارتن خواب در سطح شهر کرده و ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۸ مددسرا پذیرش شدند.
شب گذشته و در پی سرمای شدید و یخبدان معابر و پاتوق‌های کارتن‌خواب‌ها در سطح شهر تهران، رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به همراه تعدادی از خبرنگاران و عکاسان بازدیدی را از سطح شهر و نحوه جمع آوری بی خانمان و انتقال آن‌ها به مددسرای شهرداری تهران داشتند. رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به جمع‌آوری افراد کارتن‌خواب در منطقه شوش، اظهار کرد: یکی مناطقی که با تراکم اینگونه افراد روبرو هستیم میدان شوش است و به همین منظور به صورت ویژه در این محل برنامه‌های انجام شده است. وی تصریح کرد: علاوه بر تردد خودروی فوریت‌های اجتماعی در سطح منطقه، اتوبوسی نیز در میدان شوش مستقر شده و افرادی که تمایل ندارند به مددسرا بروند می‌توانند در داخل اتوبوس اسکان پیدا کنند. به گزارش تسنیم، در ادامه بازدید اهالی رسانه از وضعیت کارتن خواب‌ها و مددسرا‌های شهرداری تهران، بازدیدی هم از مددسرای خاوران واقع در منطقه ۱۵ صورت گرفت. این مددسرا در جاده امام رضا (ع) قرار دارد و ظرفیت پذیرش ۶۰۰ نفر را دارد. قدیمی با اشاره به پذیرش بی‌خانمانان و کارتن‌خواب‌ها در مددسراها، اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و کاهش دمای تهران طی بخشنامه‌ای به تمامی مددسرا‌ها اعلام کردیم که بی‌خانمانان می‌توانند به صورت ۲۴ ساعت در این ایام در مددسرا‌ها حضور داشته باشند. وی تصریح کرد: ۱۸ مددسرا در شهر تهران فعال هستند که ظرفیت پذیرش آن‌ها ۳ هزار ۵۰۰ نفر است ضمن اینکه محدویتی برای پذیرش افراد اشاره شده نداریم. مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از کارتن‌خواب‌ها معتاد هستند برای همین منظور تمهیداتی در نظر گرفته شد و به این افراد متادون داده می‌شود تا بهانه‌ای برای خروج از مددسرا نداشته باشند. وی افزود: شهروندان تهرانی می‌توانند در صورتی که با افراد بی‌خانمان و کارتن خواب مواجه شدند موارد را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند. قدیمی همچنین به توزیع غذای گرم به افرادی که در مددسرا‌ها حضور پیدا می‌کنند، اشاره کرد و گفت: هر زمانی که این افراد در مراکز پذیرش بشوند ابتدای استمام کرده و به آن‌ها لباس فرم داده می‌شود و در ادامه فرایند پذیرش آن‌ها ادامه پیدا می‌کند ضمن اینکه پزشک متخصص نیز در مددسرا‌ها مستقر است و در صورت نیاز افراد را معاینه می‌کند. به گزارش تسنیم علی رغم برنامه ریزی شهرداری تهران برای جمع آوری افراد بی خانمان و کارتن خواب، اما تعداد زیادی از این افراد هم در محل هرندی و کوچه و پس کوچه‌ها محله درخشنده (شوش) حضور داشتند که تمایلی برای رفتن به مددسرا‌های شهرداری نداشتند و عنوان می‌کردند با آن‌ها برخورد فیزیکی می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها