طرح پنهانی شورای شهر برای افزایش قیمت بلیت مترو خط ۵

کد خبر: 805643

چند ماه است که از توسعه خطوط مترو خبری نیست. انگار که مدیریت شهری جدید دغدغه ای برای رفاه مردم در مسئله حمل و نقل عمومی ندارد. این در حالی است که شورایی ها و شهرداری تهران درصدد گران تر کردن زندگی در پایتخت از جمله افزایش قیمت بلیت مترو، مجوز طرح ترافیک کرده اند.

طرح پنهانی شورای شهر برای افزایش قیمت بلیت مترو خط ۵
سرویس اجتماعی فردا: چند ماه است که از توسعه خطوط مترو خبری نیست. انگار که مدیریت شهری جدید دغدغه ای برای رفاه مردم در مسئله حمل و نقل عمومی ندارد. این در حالی است که شورایی ها و شهرداری تهران درصدد گران تر کردن زندگی در پایتخت از جمله افزایش قیمت بلیت مترو، مجوز طرح ترافیک کرده اند. باید گفت که این گرانی ها در حالی اتفاق می افتد که هیچ خدماتی در این زمینه ارائه نشده و البته خط ۷ متروی تهران نیز به بهانه های مختلفی تعطیل شده است.
به گزارش تیتر شهر، چند وقت پیش بود که شورای شهر تهران بلیت‌های تک سفره خط ۵ را ۱۵۰۰ تومان قیمت گذاری کرد، اما این موضوع با مخالفت فرمانداری تهران و کمیته انطباق همراه شد. زیرا کمیته انطباق این رقم را بیش از تورم تشخیص داد و خواستار اصلاح آن شد. در بازگشت این مصوبه به شورای شهر تهران، اعضا بدون هیچ بحث و مخالفتی به سرعت این مبلغ را ۵۰۰ تومان کاهش داده و قیمت جدید را هزار تومان تصویب کردند. این رقم معادل قیمت بلیت مترو در خطوط دیگر شد و از نظر عدالت میان شهروندانی که مسیر‌های کوتاه درون تهران را طی می‌کنند و مسافرانی که از کرج به شرق تهران می‌روند، مشکلاتی ایجاد شد. اما حالا که افتتاح ایستگاه مترو هشتگرد در آینده‌ای نزدیک قرار است انجام شود، اعضا امیدوار هستند که بتوانند به بهانه افتتاح این ایستگاه، قیمت‌ها را تغییر دهند. از شورا خبر می‌رسد که اعضا به صورت پنهانی توافق کرده اند که با نظر فرمانداری در این مقطع مخالفت نکنند و در آینده زمانی که ایستگاه هشتگرد افتتاح شد، قیمت‌ها را افزایش دهند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها