اظهار نظر رئیس شورای شهر تهران درباره طرح ترافیک جدید

کد خبر: 821865

رئیس شورای شهر تهران گفت:: شورای شهر تهران در انتخاب طرح ترافیک جدید ریسک نکرده است و این روش با چشم باز تصویب شده است.

اظهار نظر رئیس شورای شهر تهران درباره طرح ترافیک جدید

خبرگزاری مهر: محسن هاشمی، پس از استماع اظهارات معاون حمل و نقل و ترافیک در ارائه گزارش ارزیابی اجرای طرح ترافیک جدید گفت: شورای شهر تهران در انتخاب طرح ترافیک جدید ریسک نکرده است و این روش با چشم باز تصویب شده است.

شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران نیز این طرح را کارشناسی شده ارزیابی کرد و گفت: اینکه تغییر در رفتار ترافیکی ۴۰ ساله ایجاد شود کار خوبی است این درحالی است که برخی مباحث در خصوص عدم اطلاع رسانی کافی مطرح است.

وی بر ضرورت ادامه این مسیر تاکید کرد و در قالب سوالی خواستار مشخص شدن وضعیت تاکسی تلفنی ها، آموزشگاه رانندگی، کارت‌های شناور ورود به محدوده طرح ترافیک و ساعات شروع و پایان طرح ترافیک شد.

شکایت جامعه فرهنگی و رسانه‌ای از طرح جدید ترافیک قابل تامل است

محمد جواد حق شناس، عضو شورای شهر تهران با اشاره به نقاط مثبت طرح ترافیک جدید از شکایات زیادی که عمدتا توسط مدیران مسئول، خبرنگاران و چهره‌های هنری صورت گرفته است، خبر داد.

وی به ابراز نارضایتی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و نمایندگان مدیران مسئول رسانه‌ها اشاره کرد و خواستار ایجاد فضای تجدید نظر برای این موضوع شد.

احقاق حقوق همه شهروندان در تصمیم گیری‌ها

سید محمود میرلوحی در مقام موافق این گزارش گفت: در بررسی‌ها و اعلام نظر‌ها باید حقوق خودرو‌هایی که اصلا وارد طرح ترافیک نمی‌شوند و نمی‌توانند بشوند نیز در نظر گرفته شود.

وی گفت: شورا به تعداد ۴۰ هزار نفر را از طرح ترافیک کاهش داد که هر کدام از آن‌ها تبدیل به یک تریبون شدند این درحالی است که شهر تنها این ۴۰ هزار نفر نیستند و باید برای تصمیم گیری‌ها حق ۸ میلیون نفر دیگر نیز در نظر گرفته شود.

مهمترین دستاورد طرح ترافیک جلوگیری از رانت بوده است

مرتضی الویری، عضو شورای شهر تهران در همین خصوص گفت: زمانی که طرح می‌خواست شروع شود من خیلی نگران بودم. من نگران بودم که ما دچار آشفتگی زیادی بشویم، ولی این اتفاق نیافتاد.

وی اظهار داشت: اگر با همین زاویه طرح را جلو ببریم مهمترین دستاورد آن جلوگیری از رانت بوده است؛ که برای شورای ۵ حرکت مثبتی است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مساله معاینه فنی خودرو موضوع دیگری است که با هیچ ترتیبی افراد حاضر به انجام آن نبودند در حالی که امروز این روند تغییر کرده است.

الویری گفت:دیگری نکته مثبت طرح زمان ورود به طرح است چرا که گرانتر شدن زمان پیک توزیع منطقی را در ترافیک شهر پدید آورده است.

وی در پایان خواستار محاسبه میزان پیمایش خودرو‌ها در محدوده طرح ترافیک شد و گفت: به طور حتم بین خودرویی که یک کیلومتر را در طرح طی می‌کند با خودرویی که ۱۰ کیلومتر را طی می‌کند تفاوت وجود دارد.

جولان کامیونت‌ها در هر ساعتی در شهر بدون نظارت شهرداری

سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران با اشاره به قوانین مربوط به حمل و نقل کالا و مسافر و مسئولیت شهرداری‌ها در خصوص آن گفت: بر اساس قانون صاحبان کالا تکالیف و حقوقی را دارند و شهرداری‌ها موظف بر نظارت و اجرای این تکالیف هستند.

وی اظهار داشت: شهرداری تهران باید برنامه خود برای اجرای این قانون را مشخص کند.

وی تصریح کرد: امروز کامیون‌های زیر ۶ تن بار بدون هیچ نظم و انضباطی وارد شهر شده و به توزیع کالا می‌پردازند و حتی کامیون‌های خدمات شهری ساعت ۱۰ صبح زباله جمع می‌کنند که باید مورد نظارت شهرداری قرار گیرد و برای آن برنامه ریزی شود.

رفع اشکلات طرح ترافیک در بازه زمانی شش ماهه

زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این طرح مراجع دیگری نیز برای ارزیابی دارد از زمان ۶ ماهه برای رفع اشکالات آن خبر داد.

وی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا، ایجاد عدالت و کاهش حجم ترافیک از دلایل تصویب این طرح بوده است و باید هر گونه سنجشی بر مبنای این معیار‌ها انجام گیرد خواستار بررسی‌های بیشتر توسط دانشگاه‌هایی علاوه بر دانشگاه علم و صنعت شد.

وی همچنین خواستار توضیح در خصوص چگونگی ورود سایر وسایل نقلیه به محدوده طرح ترافیک شد.

نژاد بهرام در پایان بر ضرورت ایجاد سایت نظر سنجی برای دریافت میزان رضایت شهروندان در قبل، حین و پس از اجرای طرح‌ها تاکید کرد.

ضرورت بررسی اثربخشی طرح ترافیک جدید بر آلودگی هوا و صدا

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به هزینه‌های مترتب بر تغییر و اصلاح موضوعات مختلف گفت: این طرح هم جاذبه و هم دافعه دارد و از این روی می‌توان از دانشگاه‌های دیگر نیز دعوت کنیم تا برآورد‌های خود را از این طرح به شهرداری ارائه کنند.

وی گفت: می‌توان به مرور مشکلات و چالش‌ها را حل کرد و آنچه در ظاهر از این طرح برآورد می‌شود این است که این طرح می‌تواند موفق باشد.

آرش میلانی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک گام نخست در یک کلاف پیچیده است بر ضرورت سنجش میزان آلودگی هوا تاکید کرد و خواستار راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در منطقه ۱۲ شد.

خداکرمی همچینن بر ضرورت کاهش میزان آلودگی صوتی و توجه به پیامد‌های اجتماعی این طرح تاکید کرد.

داده‌های ارزیابی طرح ترافیک نشان از رسیدن به اهداف کلی در طرح می‌دهد

زهرا صدر اعظم نوری، عضو شورای شهر تهران بر ضرورت تلاش برای افزایش رضایت مندی شهروندان تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به داده‌هایی که دانشگاه علم و صنعت به عنوان یک مرجع علمی عنوان کرده است می‌توانیم بپذیریم که طرح به اهداف کلی خود رسیده است. ضمن اینکه ضرورت دارد این بررسی در دوره‌های مشابه انجام گرفته و منعکس شود.

وی همچنین کاهش طول محدوده طرح ترافیک را بر حجم ترافیک و آلودگی هوا موثر دانست و ادامه داد: اگر از از ۵ خودرو ۴ خودرو معاینه فنی برتر را گرفته ما توانسته ایم به یک موفقیت دست یابیم که ضرورت دارد مدیر عامل شرکت معاینه فنی در خصوص آن گزارشی را ارائه کند.

محسن پورسید آقایی در پاسخ به نظارت مطرح شده گفت: هیچگاه ما نگفتیم این طرح مشکل ندارد و پاسخ دادن به ۳ هزار تماس روزانه نشان از عزم ما برای حل اشکالات دارد.

وی گفت: علت ارائه این گزارش ظرف ۳ هفته خواست خود شورا بود و تاکید معاونت بر ارائه اولیه بودن این طرح دارد با این وجود بررسی‌ها نشان از انتخاب مسیر درست را دارد.

وی در پایان از برنامه ریزی برای تمامی خودرو‌ها برای ورود به طرح ترافیک خبر داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها