آخرین خبر از بهره‌برداری مترو پرند و اسلامشهر از زبان استاندار

کد خبر: 827524

نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با معاونین و مدیران کل استانداری تهران با محوریت بررسی مشکلات و ارائه راه‌کار‌ها برای افزایش بودجه استان تهران در سال آینده با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان تهران و سایر اعضای این مجمع برگزارشد.

آخرین خبر از بهره‌برداری مترو پرند و اسلامشهر از زبان استاندار

خبرگزاری فارس: نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با معاونین و مدیران کل استانداری تهران با محوریت بررسی مشکلات و ارائه راه‌کار‌ها برای افزایش بودجه استان تهران در سال آینده با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان تهران و سایر اعضای این مجمع برگزارشد.

محمد حسین مقیمی از شناسایی و پایش محور‌ها و چالش‌ها در استان تهران خبر داد و گفت: کارگروهی متشکل از اعضای مجمع نمایندگان استان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، رئیس و معاونین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با هدف شناسایی معضلات و اولویت‌بندی مشکلات استان تشکیل شده و این کارگروه در تیرماه سال جاری گزارش جامعی از عملکرد خود در جبران کمبود‌ها و نارسایی‌های استان به مجمع نمایندگان استان برای افزایش اعتبارات و بودجه این استان در سال آینده ارائه خواهد داد.

مقیمی با اشاره به دور اول سفر‌های شهرستانی خود هدف از این سفر‌ها را بررسی دقیق وجامع کمبود‌های شهرستان‌ها در حوزه زیرساخت‌های بهداشتی، ورزشی، رفاهی و حمل‌ونقل شهری برشمرد و ادامه داد: در این سفر‌ها شناخت نسبتأ خوبی از مشکلات شهرستان‌ها پیدا کردیم و در سه مرحله با مدیران، اعضای شورا‌های اسلامی شهروروستا و مردم شهرستان مشکلات شهرستان‌ها را شناسایی کردیم.

وی اجرای بی تنازل تمامی مصوبات شورا‌های برنامه ریزی استان مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان را از اولویت‌های اساسی دولت در استان برشمرد و تأکید کرد:این اولویت‌ها مبتنی بر کار دقیق کارشناسی است و تا پایان برنامه ششم توسعه عملیاتی خواهند شد.

استاندار تهران رویکرد اقتصادی را یکی از اولویت‌های خود در دور دوم سفر‌های شهرستانی دانست و اظهار کرد:در دور دوم سفر‌ها که از ساعات اولیه روز دوشنبه هر هفته تا پاسی از شب ادامه دارد عمدتأ بازدید از واحد‌های صنعتی و طرح‌های اقتصادی را در دستور کار داریم.

وی هدف از نشست مشترک با فعالین اقتصادی در دور دوم از سفر‌ها را بررسی دقیق مشکلات آن‌ها ذکر کرد و ادامه داد:در این نشست مدیران کل و رؤسای دستگاه‌های اجرایی که عمدتأ با بخش‌های صنعت، اشتغال و مواردی از این دست مرتبط هستند شرکت می‌کنند.

بسیاری از بیمارستان‌های شهر تهران غیر مقاوم و در بافت فرسوده قرار دارند

استاندار تهران در ادامه ازکمبود زیرساخت‌ها و کمبود سرانه‌های مربوط به بخش بهداشت و درمان بعنوان یکی از مشکلات در استان تهران یاد کرد و گفت:در راستای ارتقای سرانه بهداشتی در شهر تهران کار‌های مربوط به واگذاری زمین برای احداث دو بیمارستان در منطقه غرب و جنوب تهران صورت گرفته و کار واگذاری زمین برای احداث بیمارستان در شرق تهران هم در مرحله نهایی است.

رئیس مجمع سلامت استان تهران همچنین از احداث بیمارستان شماره ٢میلاد در جنوب شهر تهران خبر داد و گفت:کار‌های مربوط به عملیات طرح توسعه بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، سینا، فیروزگر و امام حسین (ع) در حال اجرا ست و تنها نگرانی ما نبود بیمارستان در شهرستان پردیس با توجه به افق جمعیتی این شهرستان است.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به وقوع سیل اخیر در شهرستان شمیرانات توجه به بخش آبخیزداری را برای جلوگیری از خسارات احتمالی جاری شدن سیل ضروری دانست و یاد آور شد:امسال مبلغ نسبتأ قابل توجهی به آبخیزداری تخصیص داده شده است.

کاهش آلودگی هوا و توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی مطالبه و خواست شهروندان استان

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک استان تهران توسعه حمل و نقل ریلی و قطار حومه‌ای در استان را یکی از مطالبات شهروندان استان دانست و افزود:در جلسه‌ای که با مدیر عامل شرکت شهر جدید پرند داشتیم این شرکت اجرای طرح قطار حومه‌ای تهران_دماوند و پردیس را به عهده گرفت و، اما این طرح نیازمند تخصیص ردیف بودجه‌ای در مجلس شورای اسلامی است.

مقیمی در ادامه در خصوص بهره برداری از خط مترو تهران_پرند، این طرح را نیازمند افزایش اعتبارات دانست و یادآور شد:این خط نیاز‌مند احداث دو ایستگاه دیگر است و با توجه به بودجه کم شرکت بهره برداری از مترو حومه تهران برآورد کارشناسان این است که هزینه راه اندازی مترو در شهر‌های جدید استان حداقل ١٥٠میلیارد تومان باشد.

وی در پایان در خصوص راه اندازی مترو تهران به اسلامشهر گفت:خط مترو شهر تهران تا اتوبان آزادگان کشیده شده و برای اتصال به شهر اسلامشهر نیازمند تأسیس یک ایستگاه دیگر هستیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها