شورای مهارت تشکیل شود

کد خبر: 849914

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحث کارآفرینی گفت: شورای مهارت این استان هر چه سریع‌تر تشکیل و فعال شود.

شورای مهارت تشکیل شود
ایرنا: محمود تقی پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر به مناسبت ۶ مرداد روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزود: در صورت تشکیل و فعال شدن شورای مهارت چهارمحال و بختیاری به راحتی می‌توان نیاز‌های مهارتی استان را شناسایی و آموزش‌های لازم در این راستا را ارائه کرد.
وی افزود: آموزش مهارت به دانش آموزان متوسطه دوم در رشته‌های خاص می‌تواند در ترویج خلاقیت، مهارت، کارآفرینی و رونق اشتغال مؤثر باشد. تقی پور تصریح کرد: هم اینک در شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری آموزش‌های تخصصی فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود. وی یادآور شد: ۱۹۰ آموزشگاه بخش خصوصی نیز به منظور ارائه آموزش‌های تخصصی رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری زیر نظر اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فعالیت دارد. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی، بافت فرش دستباف، امور خدماتی، تولید پوشاک، تراشکاری، مکانیکی، جوشکاری، برق صنعتی و ... از مهمترین آموزش‌های ارائه شده به متقاضیان فنی و حرفه‌ای در این استان است. وی گفت: در بسیاری از رشته‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری بلافاصله پس از پایان دوره نسبت به تولید و ایجاد اشتغال اقدام می‌شود. تقی پور توصیه کرد: خانواده‌ها در کنار تحصیلات عالی فرزندان خود نسبت به برنامه ریزی برای فراگیری آموزش‌های مهارت فنی و حرفه‌ای اقدام کنند. به گزارش ایرنا، ششم مرداد به نام روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نامگذاری شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها