مدیریت شهری تهران باز هم حاشیه آفرید

کد خبر: 869833

شهرداری تهران هم به استفاده ابزاری از زن و شیء انگاری بانوان رو آورد و به حجاب اسلامی اهانت نمود. سال‌هاست که یکی از محور‌های فعالیت جریان‌های مخالف فرهنگ و تفکر انقلاب اسلامی، تلاش برای تغییر جایگاه محترم بانوان بوده است.

مدیریت شهری تهران باز هم حاشیه آفرید

روزنامه کیهان: شهرداری تهران هم به استفاده ابزاری از زن و شیء انگاری بانوان رو آورد و به حجاب اسلامی اهانت نمود. سال‌هاست که یکی از محور‌های فعالیت جریان‌های مخالف فرهنگ و تفکر انقلاب اسلامی، تلاش برای تغییر جایگاه محترم بانوان بوده است.

جریان‌هایی که یکی از راه‌های دست یافتن به قدرت و ثروت بیشتر را در به ابتذال کشیدن نقش و حضور زنان در جامعه می‌داند. تقابل با حجاب و تحقیر بانوان محجبه هم یکی از مصداق‌های تلاش برای تقلیل جایگاه با ارزش بانوان و تبدیل زنان به شیء زینتی است. متأسفانه در جریان نمایشگاه زنان و تولید ملی که توسط شهرداری تهران برگزار شده، تابلویی به نمایش درآمده که مبلغ و مروج این نگاه غیرانسانی و ضداخلاقی به زن است. تابلویی که روی آن چند رنگ مختلف طراحی شده و روی رنگ سیاه رنگ غالب زنان محجبه خط کشیده شده است و بالای آن نوشته: «زنان چهره شهر را تغییر می‌دهند» این تابلوی تبلیغاتی، علاوه‌بر اینکه تبلیغ رسمی شهرداری علیه چادر محسوب می‌شود، گویای نگاه ابزاری عاملان طراحی این تابلو هم هست. همچنان‌که پس از نمایش این تابلو در نمایشگاه مذکور، بسیاری از بانوان فعال در فضای مجازی، به آن اعتراض کردند و اغلب مطالبی با این محتوا نوشتند که شهرداری تهران، زنان را هم در حد تزیینات شهری می‌داند! این اقدام از منظری دیگر نیز قابل تأمل است و آن اینکه درست در ایام شروع عزاداری سید و سالار شهیدان و سیاهپوش شدن هرکوی و برزن، شهرداری با این تبلیغات خواستار حذف رنگ مشکی از شهر شده است. پیش از این برخی از اعضای شورای شهر تهران که برای برگزاری کنسرت خیابانی تلاش می‌کردند خواستار قطع کمک‌های مادی و معنوی شهرداری تهران به هیئت‌های مذهبی شده بودند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها