حناچی: شورای عالی استان‌ها هم‌عرض با سه قوه کشور است

کد خبر: 895500

سرپرست شهرداری تهران گفت: جایگاه شورا‌ها باید تقویت شود و شورای عالی استان‌ها هم‌عرض با سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه کشور است.

حناچی: شورای عالی استان‌ها هم‌عرض با سه قوه کشور است

خبرگزاری فارس: فیروز حناچی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: اگر به قانون اساسی نگاه کنید، ۷ اصل قانون به موضوع شورا‌ها می‌پردازد.

سرپرست شهرداری تهران ادامه داد: شورای عالی استان‌ها عصاره شورا‌های کشور است که هم عرض با قوای مجریه، قضائیه و مقننه است.

وی افزود: تشکیل شورا‌ها علی‌رغم فراز و نشیب‌هایی که داشته است، اهداف آن استفاده از خرد جمعی و حفاظت از منافع عمومی شهروندان است.

حناچی یادآور شد: شورا‌ها اگر همین مسیر را تعقیب و ادامه دهند، قطعا ما شاهد تقویت شورا‌ها در کشور خواهیم بود و می‌توان از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.

سرپرست شهرداری تهران افزود: در سال ۱۲۸۶ قانون شهرداری‌ها مصوب شد که جزو اولین قوانین کشور محسوب می‌شود و جالب است که بدانید در اولین انتخابات برای تشکیل بلدیه، یکی از چالش‌های مجلس، عدم حضور در این انتخابات بود.

وی افزود: قانون فعلی شهرداری ۵۰ بند آن در دهه ۳۰ و ۵۰ بند دیگر آن در طول سی سال گذشته به تصویب رسیده است؛ و حناچی با اشاره به اینکه از پتانسیل شورا‌ها باید در جهت حفظ منافع مردم استفاده شود، گفت: در گذشته ۳۰ درصد جمعیت شهری و ۷۰ درصد روستایی بود که در دهه ۹۰ برعکس شده است و ۷۰ درصد جمعیت شهری و ۳۰ درصد بقیه روستایی است و ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در شهر‌ها زندگی می‌کنند که این ثبات باید در سطح کشور رعایت شود.

وی بیان داشت: امیدوارم در مسئولیت شهرداری تهران شرمنده مردم پایتخت و کشور نشوم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها