صندوق ذخیره فرهنگیان وارد حوزه پتروشیمی می‌شود

کد خبر: 906999

مدیر امور اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: که این صندوق سرمایه‌ای اجتماعی است که با ورود به حوزه پتروشیمی در آینده به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات پتروشیمی مطرح خواهد شد.

صندوق ذخیره فرهنگیان وارد حوزه پتروشیمی می‌شود

خبرگزاری مهر: به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فتاح سلیمی در جلسه با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شیراز، آنان را به عضویت در این صندوق ترغیب و اضافه کرد: آموختن مهارت‌های زندگی از اساسی‌ترین موارد آموزشی محسوب می‌شود و علم معاش هم یکی از همین مهارت‌ها است.

وی گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان کشور بر اساس قانون برنامه توسعه دوم از سال ۱۳۷۴ با هدف کمک به فرهنگیان در زمان بازنشستگی تاسیس شد و در شرایط اقتصادی فعلی شاید بتوان گفت: یکی از مطمئن‌ترین سرمایه گذاری‌هایی است که فرهنگیان کشور می‌توانند در آن سهیم باشند.

سلیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر مالکیت بیش از۳۰ شرکت در اختیار صندوق ذخیره فرهنگیان است که همگی این شرکت‌ها فعالیت‌های اقتصادی دارند، گفت: فعالیت‌های این صندوق در حوزه بورس، صنایع پتروشیمی، ملک و ساختمان، خدمات رفاهی، صنایع آموزشی و IT و بیمه است.

وی یادآور شد: تعدادی از شرکت‌های زیر مجموعه آن مالک ۴۷ درصد از سهام بانک سرمایه به شمار می‌رود که این میزان کمتر از ۵ درصد از دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان است.

سلیمی با تاکید بر اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان حافظ منافع فرهنگیان است و همه تلاش خود را برای این مهم انجام بکار می‌بندد، گفت: وجود لایه‌های حسابرسی و نظارت‌های مستمر اساسا فرصت هر گونه سوء استفاده را به سودجویان نمی‌دهد و دلیل این مدعا هم این است که تا به امروز هر همکاری که بازنشسته شده و از عضویت صندوق خارج شده هم سهم خودش و هم سهم دولت را بجز سهم برنامه پنجم دولت که مغفول واقع شده به طور کامل دریافت کرده است، البته در حال پیگیری پرداخت سهم دولت در برنامه پنجم نیز هستیم که در صورت توفیق در این زمینه، در آینده این سهم نیز به اعضا تعلق خواهد گرفت.

وی در خصوص پیگیری‌های انجام شده پیرامون بحث دائمی کردن سهم دولت نیز گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان این بحث در کمیسیون‌های مجلس به تصویب رسیده و به زودی در صحن مجلس مطرح خواهد شد که امیدواریم با تصویب و اجرای این قانون پس از این تمامی دولت‌ها موظف به اجرای آن شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه فرهنگیان قطعا با عضویت در این صندوق متضرّر نخواهند شد، گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان یک سرمایه اجتماعی بزرگ است که با ورود به حوزه پتروشیمی و خرید چندین مجتمع پتروشیمی در آینده به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات پتروشیمی در خاورمیانه مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه محاسبه سهم اعضا و منافع حاصله برای آنان گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس هر همکار فرهنگی می‌تواند تا ۵ درصد از حقوق و مزایای خود را درصندوق ذخیره پس انداز کند و دولت هم موظف است معادل آن همه ساله مبلغی را اختصاص دهد تا در شرکت‌های اقماری که صندوق دارد فعالیت اقتصادی شود و نهایتا ذخیره آنان به همراه سود‌های ناشی از فعالیت اقتصادی شرکت‌های اقماری در پایان بازنشستگی یکجا به فرد پرداخت خواهد شد همچنین شرایطی فراهم شده تا دانشجومعلمان دانشگاه‌های فرهنگیان نیز بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و از هم اکنون عضو صندوق ذخیره فرهنگیان شوند.

سلیمی با بیان اینکه متاسفانه تا کنون در زمینه میزان سهم پرداختی اعضا حق مطلب ادا نشده است، گفت: تا به امروز یک و ۱۲ صدم درصد از حقوق همکاران کم می‌شده در صورتی که قانون این اجازه را تا ۵ درصد داده و از آن طرف هم دولت موظف است معادل آن را بپردازد و حال آنکه اگر این سهم ۵ درصد بود امروز همکارانی که بازنشسته می‌شوند هر کدام مبلغی چند برابر مبلغ فعلی را اخذ می‌کردند که می‌توانست بسیاری از مشکلات مالی این عزیزان را رفع کند.

وی گفت: برای زندگی امروز فرهنگیان نیز صندوق مواردی را پیش بینی نموده است از جمله شرکت‌های بزرگی مثل شرکت خدمات مسافرتی زاگرس با سود کم و خدمات مناسب مسافرتی داخل و خارج از کشور، لیزینگ خودرو با وام قابل ملاحظه و بهره مناسب، شرکت بیمه معلم و ... که همگی به ارائه خدمات به اعضا می‌پردازند.

سلیمی با اشاره به اینکه شرایطی فراهم شده تا افراد پس از بازنشستگی هم بتوانند به عضویت خود ادامه دهند، گفت: خوشبختانه قانون برای افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند این فرصت را فراهم نموده تا به عضویت در صندوق ادامه داده و از مزایای آن برخوردار باشند لذا با توچه به شرایط اقتصادی جامعه و شرایط خوبی که ناشی از خرید این پتروشیمی‌ها برای صندوق پیش آمده توصیه می‌کنیم که از این فرصت استفاده نموده و از این طریق هم برای زندگی جاری تان برنامه ریزی نمایید و هم بتوانید برای آینده خود و خانواده تان اندوخته‌ای را از هم اکنون پیشبینی کنید.

در بخشی از این نشست که طی دو مرحله و با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های فرهنگیان شیراز برگزار شد مهندس سلیمی مدیر امور اعضا و حسین نورانی نژاد مدیر روابط عمومی و امور بین الملل صندوق ذخیره فرهنگیان در قالب جلسه پرسش و پاسخ به سؤالات و ابهامات دانشجویان و فرهنگیان این دانشگاه درباره نحوه عملکرد و کارایی صندوق پاسخ دادند

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها