حذف یا ادغام برخی از سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری تهران

کد خبر: 922742

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: با انجام مطالعات لازم طی فرصت سه ماهه، برخی از سازمان‌ها و معاونت‌های سازمان عریض و طویل شهرداری تهران حذف یا ادغام می‌شوند.

حذف یا ادغام برخی از سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری تهران

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: با انجام مطالعات لازم طی فرصت سه ماهه، برخی از سازمان‌ها و معاونت‌های سازمان عریض و طویل شهرداری تهران حذف یا ادغام می‌شوند.

بهاره آروین درباره ضرورت کوچک‌سازی شهرداری و حذف یا ادغام زیرمجموعه‌های این نهاد، اظهار داشت: بودجه شهرداری تهران در وضعیتی که تورم نرخ بالایی دارد، افزایش چندانی نداشته و دلیل آن این است که مدیریت شهری عزم خود را جزم کرده است تا از طریق کاهش هزینه‌ها شرایط سخت اقتصادی را بگذراند.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها این است که ساختار عریض و طویل شهرداری و فرآیند‌هایی که باعث هدررفت منابع می‌شوند تغییر کند. بر این اساس چابک سازی و ادغام سازمان‌های غیرضرور و کاهش وابستگی آن‌ها به بودجه شهرداری در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شورای شهر تهران نیز چندی پیش مصوبه‌ای در این خصوص داشت که طبق آن سالانه ۱۵ درصد از وابستگی شرکت‌ها به بودجه شهرداری تهران کاهش یابد؛ بنابراین بخشی از موازیکاری‌هایی که در مجموعه شهرداری تهران وجود دارد نیز کاهش خواهد یافت.

وی گفت: این موضوع یک اصل اساسی به شمار می‌آید که امیدوارم تا پایان خرداد ۹۸ که قرار است شاخص‌های عملیاتی برنامه سوم ارائه شود، اهداف سنجش‌پذیر برای تحقق این هدف تعیین شده باشد و با تحقق آن، تا پایان دوره فعلی شهرداری از طریق کاهش هزینه، درآمد ایجاد کنیم.

آروین درباره اینکه در این راستا شاهد حذف بخشی از معاونت‌ها یا سازمان‌ها خواهیم بود یا خیر، اضافه کرد: در حال حاضر رسیدگی به وضعیت ساختار سازمانی شهرداری و مجموعه‌های وابسته به آن در دستور کار قرار دارد؛ حدود یک ماه پیش مصوبه شورا این بود که همه مطالعاتی که در مورد ساختار سازمانی شهرداری و مجموعه‌های وابسته به آن انجام شده، جمع‌بندی شود. در واقع شورا یک پیشنهاد اولیه مطرح کرد، ولی نظر برخی دیگر از اعضای شورا این بود که شهرداری همه مطالعات را جمع بندی و پیشنهاد خود را ارائه کند.

وی با تأکید بر اینکه مصوبه شورا کاملا در دستور کار است، افزود: شهرداری یک سازمان اجرایی است و نمی‌توان انتظار داشت اگر مصوب شد که سه سازمان یا معاونت حذف شود از فردا بتواند آن را عملیاتی کند؛ بنابراین قرار بر این شده که با رایزنی شهرداری ساختار‌های غیرضروری شناسایی و طی فرجه سه ماهه همه مطالعات جمع بندی شوند تا یک کار پخته تحویل داده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: نتایج مطالعات مذکور که حداکثر طی سه ماه باید به شورا ارائه شود، مبنای تصمیم‌گیری خواهد بود. اما احتمال حذف یا ادغام برخی معاونت‌ها و همچنین سازمان‌ها و شرکت‌ها وجود دارد، زیرا شکی نیست که ساختار شهرداری عریض و طویل است و بخشی از هدررفت منابع به دلیل همین ساختار است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها