تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی برای حفظ آبرو

کد خبر: 928602

رئیس شورای شهر تهران گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری واجب است که باعث حفظ آبروی ما می‌شود و روی تحریم‌ها را نیز کم می‌کند.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی برای حفظ آبرو

خبرگزاری مهر: در جلسه نوبت عصر امروز شورای شهر تهران تبصره ۳۸ لایحه بودجه ۹۸ که به موضوع تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص داشت، دوباره در دستور کار قرار گرفت.

محسن هاشمی با بیان اینکه برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام مهم باید به آب و آتش بزنیم گفت: بسیاری از این پروژه‌ها با پیشرفت بالای ۴۰ درصد و حتی تا ۹۵ درصد به مدیریت شهری فعلی تحویل داده شده، اما هنوز به اتمام نرسیده است. باید مشخص کنیم که آیا این پروژه‌ها به درد نمی‌خورد و ما قصد تمام کردن آن را نداریم و در غیر این صورت باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که آن‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی تأکید کرد: باید در خصوص تبصره ۱۸ به صورت جدی بحث کنیم و حتی اگر ۵۰۰ میلیارد تومان سقف پروژه بالا برود این پروژه‌ها تکمیل شود.

در ادامه حسن رسولی با بیان اینکه در صورت تأیید و تصویب تبصره ۱۸ باید ۴۹۰ میلیارد تومان به سقف بودجه اضافه شود، گفت: اگر این رقم به بودجه اضافه نشود عملاً تبصره از خاصیت می‌افتد.

مرتضی الویری در تأیید حرف رسولی گفت: براساس آنالیز و بررسی‌هایی که انجام شد بیش از ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری تهران در سال ۹۸ درآمد متصور نیست.

در ادامه محمود میرلوحی با بیان اینکه اگر پروژه‌های عمرانی در حال حاضر فعال هستند به خاطر قولی است که ما به پیمانکاران داده ایم و در واقع این اعتبار برای فعالیت‌هایی است که پیمانکاران در سال ۹۷ اجرایی می‌کنند، اظهار داشت: بنابراین اگر این تبصره اجرایی نشود در حق پیمانکاران جفا شده است. اشکالی ندارد که این رقم به سرجمع بودجه اضافه شود.

محمد سالاری قصد داشت در مخالفت با افزایش سقف درآمد شهرداری سخن بگوید که هاشمی خطاب به وی گفت: اگر این بودجه برای تکمیل پروژه‌های عمرانی اضافه شود، معاون عمرانی نیز به شهرداری بر می‌گردد و مشکل شما هم حل می‌شود.

سالاری در پاسخ به شهرداری اظهار داشت: مشکل من رویکرد‌ها است نه افراد.

وی افزود: این که پروژه‌های نیمه تمام عمرانی که تحویل مدیریت جدید شهری شده است به اتمام برسد اقدام خوبی است، اما این بودجه با آرمان‌های مدیریت شهری همخوانی ندارد. در حوزه شهرسازی، درآمد‌های حاصل از حوزه شهرسازی با شعار حناچی که به قالیباف در خصوص درآمد‌های حوزه شهرسازی نقد داشت و تأکید داشت که باید درآمد‌های شهر از این حوزه کم شود، هم خوانی نداشته است.

وی ادامه داد: جهت اطلاع، بودجه شهرسازی در لایحه بودجه‌ای که آقای نجفی به شورا ارائه کرد، ۷ هزار و ۶۳۷ میلیارد معادل ۴۴ درصد بودجه بود و حالا این رقم به حدود ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که معادل ۴۹ درصد بودجه، که این استراتژی در بودجه با توجه به رکود حاکم، اشتباه است.

هاشمی از موافقان افزایش بودجه اظهار داشت: فقط فروش اسقاطی‌های شهرداری به بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. ما مجبور هستیم پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم. هم برای خودمان حفظ آبرو می‌شود و هم روی تحریم‌ها کم می‌شود.

افشین حبیب زاده خطاب به اعضای شورا گفت: این بودجه به عدم تحقق بودجه ارتباطی ندارد. املاکی در اختیار شهرداری تهران است که امکان کسب درآمد از آن‌ها وجود دارد. ما املاکی برای تأمین این اعتبار را از بانک املاک به فروش می‌رسانیم تا این پروژه‌های عمرانی به اتمام برسد. ۵ سال است که زیرگذر گیشا کلنگ خورده، چند درصد رشد فیزیکی داشته است؟ در حالی که مردم مدت‌ها باید خاک آن را تحمل کنند و یا در استاد معین به همین ترتیب. این بودجه برای شهر واجب است و در قالب تهاتر و بودجه غیر نقد محقق می‌شود.

همچنین میرلوحی پیشنهاد کرد: با پس گرفتن دو هزار واحد واگذار شده می‌توان این اعتبار را فراهم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها