خسارات وحشتناک سیل در استان‌های مختلف کشور / ۲۱۵ خودرو در سیل شیراز گرفتار شد‌/ ۱۹ کشته در شیراز

کد خبر: 932420

رئیس سازمان اورژانس کشور از کشته شدن ۱۰ نفر بر اثر سیل در شیراز خبر داد.

خسارات وحشتناک سیل در استان‌های مختلف کشور / ۲۱۵ خودرو در سیل شیراز گرفتار شد‌/ ۱۹ کشته در شیراز

تسنیم: غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه ، از انجام 38 عملیات امداد آبگرفتگی از روز گذشته تاکنون توسط آتش نشانی کرمانشاه خبرداد و اظهار داشت: از این تعداد 25 مورد آبگرفتگی منازل مسکونی و 13 مورد آبگرفتگی معابر عمومی بوده است.

مدیرعامل آتش نشانی کرمانشاه با اشاره به اینکه در پی بارشهای سیل آسای شب گذشته بخش‌هایی از مناطق شمالی شهر کرمانشاه دچار آبگرفتگی شدید شد، گفت: تردد خودروها و عابران پیاده به علت شدت بارش باران و تگرگ در مسیر پل ولایت و میدان ظفر به کندی انجام می‌شد و بسیاری از خودروها به علت آبگرفتگی متوقف شده بودند.

رضایی با بیان اینکه در پی این آبگرفتگی‌ها، نیروهای ستادی و عملیاتی آتش نشانی به محل اعزام و به شهروندان گرفتار در این مناطق امداد‌رسانی کردند، بیان کرد: از شب گذشته تاکنون تمامی نیروهای عملیاتی و ستادی آتش‌نشانی کرمانشاه به منظور رفع مشکلات احتمالی ناشی از بارش بران در مناطق مختلف شهر حضور دارند.

پایگاه اطلاع‌رسانی اورژانس کشور اعلام کرد: ۱۰کشته و ۱۵ مصدوم در سیل شیراز

دکتر پیرحسین کولیوند؛ رئیس سازمان اورژانس کشور از کشته شدن 10 نفر در سیل شیراز خبر داد و گفت: این سیل تاکنون 15 مصدوم برجای گذاشته است.

به گفته وی، اورژانس شیراز با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 16 دستگاه آمبولانس درحال امدارسانى به سیل‌زدگان است.

۱۰۰ خودرو در سیل گرفتار شد‌؛ ورودی شیراز‌ مسدود است

بارش شدید باران که از بامداد امروز در استان فارس آغاز شده بود، از حوالی ساعت 11 منجر به وقوع سیلاب شدید در منطقه دروازه قران، میدان ابوکلام، هفت‌تنان و مسیرهای منتهی به این مناطق شده بود.

ورودی شیراز از سمت پل شهید اسکندری به سمت اصفهان مسدود است

رئیس پلیس راه شمال استان فارس در پی این حادثه از برخورد تعداد 100 خودرو در ورودی دروازه قرآن خبر داد و گفت: به دلیل آب گرفتگی ورودی شیراز از سمت پل شهید اسکندری به سمت اصفهان مسدود است و تا اطلاع ثانوی تردد از این مسیر امکانپذیر نخواهد بود.

سرهنگ عبدالهاشم دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تاکید بر اینکه عبور و مرور از منطقه دروازه قرآن غیر ممکن شده و در تلاش هستیم تا پایان امروز این مسیر بازگشایی شود، گفت: دیگرمحورهای مواصلاتی استان فارس باز و تردد در آنها جریان دارد.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس ادامه داد: مسافران با توجه به شروع بارش برف و باران از شب گذشته و احتمال سیلابی شدن در مسیرهای مواصلاتی استان از سفرهای غیر ضروری از این مسیرها خودداری کنند.

استقرار 5 تیم عملیاتی هلال احمر

بنا به گفته حسین درویشی، مدیر جمعیت هلال احمر استان فارس نیز از استقرار 5 تیم عملیاتی در منطقه سیل زده خبر داد.

تشکیل جلسه فوری بحران در استان فارس

مدیرکل مدیریت بحران استان فارس از تشکیل جلسه فوری بحران در استان فارس برای کنترل اوضاع خبر داد و گفت: میزان خسارت سیلاب شیراز ‌هنوز مشخص نیست.

هشدارهای علوم پزشکی شیراز

علوم پزشکی شیراز نیز هشدارهایی برای حفظ سلامت مردم اعلام کرده از جمله اینکه شهروندان باید با سیلاب مانند فاضلاب برخورد کنند و تحت هیچ شرایطی از آب چاه استفاده نکنند.

همچنین در این بیانیه آمده است که از تماس بدن با آب سیلاب باید پرهیز کنیم و بدون چکمه در سیلاب راه نرویم، اگر سیلاب وارد منزل شد بعد از خارج کردن سیلاب وسایل منزل باید شستشو و ضد عفونی شوند.

مردم از منازل خود خارج نشوند

‌عنایت‌الله رحیمی استاندا‌ر فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز با اشاره به‌ وقوع سیلاب در برخی مناطق شیراز اظهار داشت: این سیلاب در کمتر از 10 دقیقه از ارتفاعات تنگ الله‌اکبر شروع و در ورودی شهر شیراز و در د‌راوزه قرآن خودروهای در حال حرکت را با خود برد.

وی علت این سیلاب را حجم زیاد بارندگی اعلام کرد و افزود: نیروهای امدادرسان در صحنه حضور دارد و امیداریم حداقل تلفات را داشته باشیم.

استاندار فارس با بیان اینکه خودروهای که از شیراز به سمت اصفهان در حال حرکت بودند با مشکل مواجه شدند، تصریح کرد: از مردم درخواست کرده ایم که از منازل خود بیرون نیا‌یند تا بتوانیم اوضاع را تحت کنترل داشته باشیم.

تخلیه آبگرفتگی آق‌قلا و گمیشان اولویت نیروهای نظامی است

امیردریادار دوم سید عبدالوهاب طاهری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: علاوه بر نیروهای نظامی، ماشین‌آلات و تجهیزات در حال تخلیه آب شهر آق قلا هستند. مردم شهر آق قلا نسبت به دیگر مناطق سیل‌زده استان گلستان در شرایط بسیار سختی بسر می‌برند.

وی افزود: امکانات و اقلام غذایی مورد نیاز مانند چادر،پتو و بسته‌های غذایی وجود دارد و مشکلی در کمبود این‌گونه اقلام نیست.

فرمانده ناوگان دریایی شمال کشور بیان داشت: آنچه مردم در حال حاضر نگران هستند لوازم زندگی است که زیر آب رفته و امکان استفاده از آنها وجود ندارد. خسارت‌های وارد شده و جبران آن از طرف دولت نگرانی کنونی مردم است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها