فرونشست زمین در ورامین تا ۳۵ سانتی‌متر

کد خبر: 934121

استاندار تهران گفت: ورودی سدلتیان به سد ماملو را افزایش می‌دهیم تا هم سفره‌های آب زیرزمینی در شهر‌های جنوب شرق استان تقویت شوند و هم از فرونشست زمین جلوگیری شود.

فرونشست زمین در ورامین تا ۳۵ سانتی‌متر

خبرگزاری مهر: انوشیروان محسنی بندپی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه شرایطی فراهم شد که تاکنون هیچ‌گونه تلفات انسانی را در استان و شهر تهران ناشی از نزولات جوی نداشتیم اظهار داشت: روددره‌های شهر تهران باید به صورت علمی ساماندهی شوند و با آبخیزداری که در بالادست این روددره‌ها صورت می‌گیرد احتمال باران‌های سیل‌آسا را کمتر کنیم.

وی ادامه داد: خطرپذیری بیشتر در روددره‌های شمال تهران بود که لایروبی نهر‌ها و پاکسازی روددره‌ها انجام شد همچنین معتادان متجاهر دره فرحزاد به نقاط ایمن منتقل شدند، البته خسارت‌های مالی در جاده‌ها، زیرساخت‌ها و پل‌ها در شمیرانات و لواسان رخ داد که قابل جبران است که آب ۱۰ روستا در منطقه کن و سولقان قطع شده که به زودی وصل می‌شود گاز در منطقه رودبارقصران نیز قطع شد که خوشبختانه اکنون وصل شده است.

بیشتر بخوانید: ستاندار تهران: فقط ۵۰ درصد ظرفیت سد‌ها پر است

استاندار تهران همچنین عنوان کرد: اکنون ظرفیت خالی سدکرج ۹۰ میلیون مترمکعب است ضمن اینکه ۲۰ میلیون مترمکعب ظرفیت سد لتیان و بیش از نیمی از ظرفیت سد طالقان را نیز خالی نگه داشتیم تا بتوانیم بارندگی‌های اردیبهشت وآب شدن برف‌ها را مدیریت کنیم همچنین حوضچه‌های شن و ماسه در جنوب غربی و غرب استان تهران به عنوان ذخیرگاه‌های طبیعی آب استفاده شد که البته در مورد ایمن‌سازی آن‌ها نیز اقدام شد.

محسنی بندپی تأکید کرد: میزان حجم و دبی رودخانه‌های شادچای، سیاه آب و سالور که از شعبات رودخانه کرج در استان تهران هستند کاملا تحت مدیریت و کنترل است و نگرانی وجود ندارد که هم ذخیرگاه آبی است و هم برای جلوگیری از سیلاب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در مورد فرونشست زمین گفت: نشست زمین در شهر تهران به دلیل خشکسالی‌های پیاپی ظرف ۲۰ سال اتفاق افتاده است و اگر سطح آب سفره‌های زیرزمینی بالا باشد شاهد فرونشست نخواهیم بود.

استاندار تهران بیان کرد: بر اساس برآورد‌ها در بعضی نقاط استان از جمله دشت ورامین تا ۳۵ سانتی‌متر فرونشست زمین را داشتیم که باید با تقویت سطح سفره‌های زیرزمینی از گسترش این پدیده جلوگیری کرد.

محسنی بندپی در پایان خاطرنشان کرد: قصد داریم تا ورودی سدلتیان به سد ماملو را افزایش دهیم تا هم سفره‌های آب زیرزمینی در شهر‌های جنوب شرق استان تقویت شوند و هم از فرونشست زمین جلوگیری شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها