گره ترافیکی در برخی از محورهای شمالی کشور

کد خبر: 995543

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: حجم ترافیک در تمامی محور‌های شمالی کشور سنگین و باعث ایجاد ممنوعیت‌های تردد توسط پلیس راه کشور شده است.

گره ترافیکی در برخی از محورهای شمالی کشور

باشگاه خبرنگاران: علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه های کشور، با بیان اینکه آمار تردد‌ها بر اساس اطلاعات برداشت شده از سامانه‌های هوشمند ترافیک نشان دهنده افزایش حجم جابجایی‌ها در کشور است، گفت: به طوری که کل تردد‌های ثبت شده بین استانی در ۳۱ اردیبهشت ماه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تردد بوده که در که نسبت به روز گذشته ۱۳ درصد افزایش و نسبت به متوسط تردد‌های ایام تعطیلات عید فطر در سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است.

او ادامه داد: در استان مازندران مجموع تردد‌های ورود و خروج ثبت شدن ۱۴۴ هزار خودرو بوده که نسبت به روز گذشته ۵۶ درصد افزایش و نسبت به مدت تعطیلات ثبت شده سال گذشته در روز عید فطر ۴۴درصد رشد داشته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت راه‌ها در استان گیلان گفت: حجم تردد‌های ثبت شده در استان گیلان هم بالا بوده به طوری که ۸۸ هزار خودرو در ۳۱ اردیبهشت ماه در این محور تردد کرده اند که نسبت به روز گذشته ۳۱ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:وضعیت محور‌های مواصلاتی کشور در یکم خرداد + نقشه

آشوری درباره پیش وضعیت ترافیک همزمان با تعطیلات عید فطر گفت: امروز همچنان شاهد افزایش حجم تردد‌ها در محور‌های مختلف کشور به ویژه محور‌های شمالی خواهیم بود، اما امیدواریم فردا تا حدودی میزان تردد‌ها در سطح جاده‌های کشور کاهش یابد. البته از روز شنبه تا روز عید فطر روند افزایش حجم تردد‌ها را خواهیم داشت که بیشترین حجم تردد‌ها مربوط به روز عید فطر است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه با توجه به آنکه حجم تردد‌ها در جاده‌های کشور به ویژه جاده‌های شمالی سنگین بوده، اما تصادفات سنگینی در جاده‌های کشور به ما گزارش نشده است، گفت: هم اکنون در محور‌های شمالی از جمله محور چالوس شاهد ترافیک سنگین خودرو‌ها هستیم، مسیر جنوب به شمال از دوراهی شهرستانک تا محدوده نسا شاهد حجم زیادی از ترافیک خودرو‌ها هستیم.

او همچنین به ترافیک سنگین آزادراه تهران_شمال قطعه شماره یک اشاره کرد و گفت: حجم ترافیک از تونل شماره ۱۷ تا دو راهی شهرستانک بسیار سنگین بوده و همین موضوع باعث ایجاد محدودیت‌های تردد برای تمامی وسایل از مسیر شمال به جنوب در محور چالوس در نظر گرفته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور به محور هراز هم اشاره کرد و افزود: در این مسیر در محور پونل شاهد ترافیک سنگین و در محور فیروزکوه هم در مسیر جنوب به شمال هم شاهد حجم تردد زیاد خودرو‌ها هستیم در آزادراه قزوین-رشت هم ترافیک روان در جاده‌های شمال کشور وجود دارد.

آشوری به وضعیت ترافیک در سایر محور‌های مهم کشور هم اشاره کرد و گفت: در تمامی محور‌ها شاهد ترافیک روان خودرو‌ها هستیم البته در آزاد راه تهران- کرج حد فاصل پل کلاک هم شاهد حجم زیاد خودرو‌ها هستیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها