تراشه آیفون ۱۴ از نظر تحلیل گر اپل چه خواهد بود؟

کد خبر: 1159167
تراشه آیفون ۱۴ از نظر تحلیل گر اپل چه خواهد بود؟

کمپانی‌های مختلف، در تلاش برای طراحی کردن و یا به کار بردن بهترین تراشه، برای گوشی‌های هوشمند خود هستند. اما در بین تمامی کمپانی‌های موجود در بازار، شرکت اپل با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایرین، توانسته به قدرتمند ترین تراشه های گوشی دست یابد.

از این رو، تمام دنبال کنندگان تکنولوژی، بی صبرانه منتظر سورپرایز اپل برای سال 2022 هستند. به همین جهت در این مقاله قصد داریم به خبرهایی که پیرامون تراشه‌ی آیفون ۱۴ وجود دارد، بپردازیم.

لازم است ذکر شود وظیفه‌ی تراشه‌ها، پردازش دستورهای مختلفی است که به آن‌ها داده می‌شود. پس از پردازش، تراشه‌ها برای اجرای فرمانهای  داده شده، دستورهایی را به قسمت‌های مختلف صادر می‌کنند؛ تا کار خواسته شده به بهترین شکل صورت بگیرد.

از تراشه‌ی آیفون ۱۴ چه می‌دانیم؟

طبق گفته‌ی مینچیکو (از تحلیل گران اپل  - Ming-Chi Kuo)، به نظر می‌رسد که اپل، برای مدل های پرو، از تراشه‌ی جدیدش A16 Bionic استفاده می‌کند.

این در حالی است که در چیپست استفاده شده در مدل ایفون ۱۴ ، همان تراشه قدیمی  (A15 Bionic) استفاده خواهد شد.

در اوایل اخبار و شایعات این سری آیفون، صحبت‌های متعددی درباره‌ی 3nm بودن این تراشه‌ها به گوش می‌رسید. اما حال، صحبت از تولید همان تراشه‌های 5nm و یا در حالت بهتر، 4nm در میان است.

این تغییرات می‌تواند ناشی از مشکلات و محدودیت‌هایی که حین ساخت بوجود آمده باشد. چرا که با توجه به کمبود جهانی تراشه، شرکت‌ها تمرکز اصلیشان بر روی ساخت تراشه است، و نه طراحی تراشه‌های جدید.

اپل در حال حاضر دو نسخه متفاوت از تراشه A15 Bionic دارد، اگرچه آنها را با نام های مختلف تبلیغ نمی کند. تراشه معمولی A15 Bionic که در مدل های آیفون 13 و آیپد مینی 6 استفاده می شود، دارای پردازنده مرکزی شش هسته ای و پردازنده گرافیکی پنج هسته ای و 4 گیگابایت رم هستند. با این حال، مدل های آیفون 13 پرو دارای تراشه A15 Bionic پیشرفته با پردازنده گرافیکی شش هسته ای و 6 گیگابایت رم هستند

اما وقتی می گوییم برخی از مدل های ایفون۱۴ (https://hiradmarket.com/cat/iphone-%db%b1%db%b4/) دارای تراشه A15 هستند، به این معنی نیست که تراشه A15 مشابه آیفون 13 خواهد بود. اپل ممکن است از نسخه پیشرفته تراشه خود با پردازنده گرافیکی بهتر و 6 گیگابایت رم استفاده کند. و آن را A15X بنامد، درست مانند آنچه که در مورد تراشه A12Z در آیپد پرو 2020 انجام داد.

اپل حتی می تواند آن را تراشه A16 بنامد و تراشه جدیدی با معماری متفاوت به نام A16 Pro بسازد. (برای مثال، اپل واچ سری 7 دارای پردازنده یکسانی با اپل واچ سری 6 دارد، اما تراشه ها به دلیل تغییرات جزئی داخلی،  "Apple S6" و Apple S7" " نامگذاری شده اند.)

در هر حال، تراشه داخل آیفون ۱۴ هر چه باشد، تیم بازاریابی اپل مطمئناً چیزی در ذهن دارد تا آن را شبیه یک تراشه‌ی کاملاً جدید به نظر برساند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها