واکنش پژمان جمشیدی به پرسش توهین‌آمیز خبرنگار +فیلم

کد خبر: 1049504

جمشیدی: آن‌قدر که فکر می‌کنید نه دیده شدن برایم ارزشمند است نه زندگی برایم چیز مهمی است.

واکنش پژمان جمشیدی به پرسش توهین‌آمیز خبرنگار +فیلم

بدنم لرزید وقتی بعد از خواندن یک تعریف از بازی خودم، خبر فوت علی انصاریان را شنیدم.

چرا عده‌ای از بازی پژمان جمشیدی ناراحتند؟

بحث درباره بازیگری پژمان جمشیدی - بازیکن پیشکسوت پرسپولیس - مدت زیادی است که موافقان و مخالفانی دارد؛ این در حالی است که جمشیدی در طول این مدت با بازی در نقش‌های مختلف نشان داده توان بازیگری‌اش از بسیاری از بازیگران حال حاضر بیشتر است و برای همین است که بسیاری از کارگردانان سراغ او می‌روند.

مشخص نیست چرا عده‌ای دوست ندارند افراد توانمند و با استعداد، از حوزه‌های دیگر وارد حوزه سینما شوند.

«خط فرضی» ارتباطی به «کارما» ندارد/ تشویق پژمان جمشیدی توسط خبرنگاران

پژمان جمشیدی در پاسخ به نقدی درباره ضعیف بودن بازی‌اش، گفت که دنبال دیده‌شدن در فوتبال و سینما نبوده و نیست، چون پس از فوت علی انصاریان تلنگر خورده و زندگی برایش بی‌ارزش شده است.

فرنوش صمدی کارگردان «خط فرضی» گفت: به نظرم اولین جایی که فیلم باید حضور پیدا کند، جشنواره ملی است اما چون نمیدانستیم شرایط به چه نحو پیش می‌رود، فیلم را به جشنواره‌های خارجی دادیم. بهرحال حضور فیلم در سایر بخش‌های جشنواره خوشایند است هرچند در بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی داوری نشود.

وی اظهار داشت: فیلم‌های من همیشه درباره مشکلات زنان، دروغگویی و پنهان‌کاری است. این اولین فیلم از سه‌گانه من است و در دو فیلم بعدی هم به این موارد می‌پردازم.

کارگردان «خط فرضی» به قانون لزوم حضور یک مشاور باتجربه برای فیلم اولی‌ها وجود دارد، اشاره کرد و گفت از مشورت‌های آقای مانی حقیقی به صورت تلفنی استفاده کردم اما ایشان نقشی در دکوپاژها نداشتند.

صمدی در پاسخ به این پرسش که آیا مدیران جشنواره تورنتو فیلم ناقص را پذیرفته‌اند یا خیر، گفت: فیلمساز می‌تواند فیلم خود را حتی به صورت «رافکات» بفرستد و در صورت انتخاب، نسخه کامل آن را بفرستند.

صمدی در پاسخ به این پرسش خبرگزاری فارس که فیلم «خط فرضی» معتقد به «کارما» است اما به قواعد آن پایبند نمی‌ماند، آیا این تناقض نیست، گفت: من این شکلی به فیلم نگاه نمی‌کنم. پایان فیلم در نقد رفتار شوهر نیست.

کارگردان فیلم گفت که قصه را بر اساس یک داستان واقعی نوشتم که شبیه آن حدود ۷-۸ سال قبل برای یکی از دوستانم رخ داد. انسان‌ها در شرایط مختلف تصمیمات عجیبی می‌گیرند که در شرایط عادی، چنین تصمیمی برایشان عجیب است.

صمدی اظهار داشت: من در فیلمم هیچ نقدی ندارم و آن را ایرانیزه نکردم تا همه دنیا بفهمند. چون می‌خواهم بگویم آدم‌ها باید در خانواده بیشتر با هم صحبت کنند و مشکلات یکدیگر را بشناسند تا دروغها کمتر شود.

کارگردان «خط فرضی» مدعی شد: در سینما قصه جدیدی وجود ندارد و باید قصه‌های تکراری را از منظر خودمان بسازیم.

* تشویق پژمان جمشیدی توسط خبرنگاران

 پژمان جمشیدی بازیگر فیلم هم گفت‌: من به عنوان بازیگر کمدی وارد سینما شدم و پذیرش حضورم در نقش درام و جدی برای تماشاچی سخت است. بخاطر همین در نقش‌های جدی ولو کوتاه بازی کردم تا مرا بپذیرند. در انتخاب فیلمنامه، نقش جدی و کمدی برایم اهمیتی ندارد بلکه بیشتر حضور کنار بازیگران و عوامل برایم مهمتر است.

وی در پاسخ به نقدی درباره ضعیف بودن بازی‌اش، گفت که دنبال دیده‌شدن در فوتبال و سینما نبوده و نیستم، چون پس از فوت علی انصاریان تلنگر خوردم و زندگی دیگر برایم باارزش نیست که برای دیده‌شدن کاری کنم. او سپس با تشویق حاضران در سالن مواجه شد. آزیتا حاجیان در این باره گفت‌: بازی درخشان آقای جمشیدی در فیلم را نباید نادیده گرفت.

وی سپس خطاب به خبرنگاران گفت: گاهی اوقات خیلی بی‌انصاف می‌شوید.

آزیتا حاجیان در بخش دیگری از نشست اظهار داشت: من و دوستان همسن من در سنینی هستیم که محوریت داستان بر اساس نقش ما نیست و پیشنهادی جدی کمتر داریم، چون طبیعت جامعه و سن، پذیرش بازیگران جوان‌تر است.

سحر دولتشاهی در واکنش به این سخنان گفت: کاش در سینمایی بودیم که نقش‌هایی برای چنین سنینی هم نوشته می‌شد و از حضور امثال خانم حاجیان در فیلم‌ها بیشتر بهره می‌بردیم.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها