فیلمی جالب از نحوه غذا خوردن گاو دریایی در اعماق دریا

کد خبر: 1071549

یکی از نکات جالب و جذاب درباره گاو‌های دریایی نحوه غذا خوردن این حیوانات در اعماق دریاست که فیلم آن را می‌توانید مشاهده کنید.

فیلمی جالب از نحوه غذا خوردن گاو دریایی در اعماق دریا

تسنیم:  دوگونگ یا "گاو دریایی" یک پستاندار دریایی علف‌خوار است که آخرین نماینده از خانواده Dugongidae است که قبلاً متنوع بوده است. این پستاندار تغذیه‌کننده علف دریایی می‌تواند بیش از 70 سال در طبیعت زندگی کند، با این حال، به دلایل انسانی، جمعیت آنها رو به کاهش است و "دوگونگ" در معرض خطر انقراض است.

گاو دریایی با "گاوماهی" و در کل خانواده گاوماهیان (Dugongidae)، از نظر شکل جمجمه و دُم، تفاوت دارد. دم گاو دریایی پارویی‌ شکل است در حالی که دم گاو ماهی چنگالی است، گاوهای دریایی گیاهخوارند و بیشتر وقت خود را به چرا در پایابها (آب‌های کم‌عمق) می‌گذرانند.

زیستگاه این جانوران، دریاهای آمریکای مرکزی، رودهای آمازون و بخش غربی آفریقاست. مردم بومی کارائیب از روی سنت به شکار گاوهای دریایی می‌پردازند. زمانی که کریستف کلمب به این سامان آمد، شکار گاو دریایی یک تجارت تثبیت‌ شده بود. سرخ‌پوستان آمریکا گاو دریایی را برای ساخت سپر، قایق و کفش و همچنین گوشت زیادی که دارد شکار می‌کردند. شکارچیان، برای کشتن این جانوران با چوب‌هایی پارومانند بر سر آن‌ها می‌کوفتند.

بر همین اساس، یکی از نکات جالب و جذاب درباره گاو‌های دریایی نحوه غذا خوردن این حیوانات در اعماق دریاست.

حجم ویدیو: 600.78K | مدت زمان ویدیو: 00:00:13 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها