بلایی که بلعیدن باتری سر کودکان می آورد +فیلم

کد خبر: 1085573

خطر بلعیده شدن باتری‌های کوچک و سکه‌ای عموما برای کودکان نوپا رخ می‌دهد چرا که آن‌ها هر چیزی را برای درک کردن به سمت دهان خود می‌برند.

بلایی که بلعیدن باتری سر کودکان می آورد +فیلم

 به گزارش روزنامه انگلیسی سان، باتری‌های کوچک و دایره‌ای اغلب به دلیل اینکه اندازه سکه‌ای و شبیه شیرینی هستند از سوی کودکان بلعیده می‌شوند. این نوع باتری‌ها همیشه در اسباب بازی ها، ریموت‌ها و همچنین کنترل از راه دور تلویزیون موجود هستند که به دلیل در دسترس کودکان بودن پیامد‌های بسیار جدی به همراه دارند.

زنی از استرالیا یک فیلم تکان دهنده برای دنبال کنندگان خود در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت که در آن خطر بلعیدن باتری‌های کوچک دایره‌ای از سوی کودکان و آنچه ممکن است برای معده آن‌ها اتفاق بیفتد را نشان می‌دهد.

او برای این آزمایش از دو سوسیس و باتری استفاده کرده و وسط هر سوسیس را سوراخ کرد و باتری را داخل آن گذاشت سپس هر ۱۰ دقیقه یکبار به سوسیس دوم عسل اضافه کرد تا تفاوت آن‌ها را برای دنبال کنندگان تنها طی دو ساعت نشان داده شود. دو ساعت بعد، این زن از سوخته شدن و سیاه شدن سوسیس عکس گرفت و آسیب مشابهی را که در صورت بلعیدن یک باتری برای کودک خردسال رخ می‌دهد، نشان داد.

این زن تصریح کرد: افزودن عسل در هر ده دقیقه نشان می‌دهد که میزان خسارت احتمالی کاهش یافته است، اما این مشکل را کاملاً برطرف نمی‌کند و حتما باید به سرعت با اورژانس تماس گرفت.

خطر بلعیدن باتری بسیار زیاد است و والدین و بزرگسالان باید به آنچه فرزندانشان در دهان خود می‌گذارند توجه کنند، زیرا اگر باتری‌ها در گلوی کودک گیر کند، بزاق به طور خودکار جریان الکتریکی آزاد می‌کند که این منجر به یک واکنش شیمیایی می‌شود که می‌تواند مری را در کمتر از دو ساعت به شدت بسوزاند./ باشگاه خبرنگاران

 

حجم ویدیو: 4.10M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها