معرفی 2 اثر مهران مدیری که حتما باید دیده شوند!

کد خبر: 1106096

مهران مدیری از معدود کارگردان هایی است که هم در تلویزیون و هم در نمایش خانگی توانسته است با نگاه خاصی که به کمدی دارد مخاطب را با خود همراه کند.

مهران مدیری

 

مدیری که بعد از ساخت چندین مجموعه موفق تلویزیونی از جمله «پاورچین»، «نقطه چین» و «شب های برره» به یکی از برندهای مطرح تلویزیون بدل شده بود که می توانست هر بار بهترین اثرش را ارائه کند؛ با فاصله گرفتن از تلویزیون به سراغ سریال سازی در نمایش خانگی رفت و با اولین حضور جدی اش توانست موج جدیدی را در عرصه سریال سازی نمایش خانگی ایجاد کند.

«قهوه تلخ» با تمامی حواشی ای که در انتهای پخش گریبانش را گرفت جزو آثار موفق نمایش خانگی در جذب مخاطب بود. سریالی با قصه ای پر فراز و نشیب و شوخی های بسیار که هر قسمتش می توانست خنده بر لبان تماشاگر بگذارد و او نسبت به قسمت های بعد مشتاق کند.

مدیری بعد از حواشی «قهوه تلخ» و نیمه کاره ماندن قسمت های پایانی سریال و اختلافاتی که با تهیه کنندگان و تیم نویسندگان پیدا کرد کمی از فضای ساخت سریال فاصله گرفت. او البته به سراغ «ویلای من» و «شوخی کردم» رفت و با ساخت این دو مجموعه اگر چه نتوانست توفیقات «قهوه تلخ» را تکرار کند اما در قواره خودشان توانستند مخاطب را جذب کنند.

مدیری که چند سالی به دلیل برخی اختلاف ها از تلویزیون دور بود با برطرف شدن برخی سوتفاهم ها باز هم به تلویزیون بازگشت و با ساخت دو فصل از مجموعه «در حاشیه» تلاش کرد موفقیت های پیشین خود را در تلویزیون اجرا کند. موفقیت هایی که با دو گانه «مرد هزار چهره» و «مرد دو هزار چهره» به مدت نزدیک به هشت سال متوقف شده بود. اما مدیری به هیچ وجه نتوانست در قواره های قبلی خود ظاهر شود و سریال های جدیدش هیچ رنگ و بویی از کارگردان موفق حوزه طنز تلویزیون در دهه های هفتاد و هشتاد نداشت. همین موضوع باعث شد مهران مدیری از سریال سازی فاصله بگیرد و با ساخت برنامه گفتگو محور «دورهمی» سبک جدیدی از اجرای تاک شو را روی آنتن شبکه نسیم ببرد. موفقیت های «دورهمی» اعتماد به نفس مهران مدیری برای ساخت سریال را به او برگرداند و او به سراغ ساخت «هیولا» رفت.

«هیولا» موفقیت های پیشین مدیری را احیا کرد و بازگشت او به سریال سازی یک اتفاق ویژه بود. او برای اینکه خاطرات تلخ «در حاشیه» تکرار نشود به سراغ پیمان قاسمخانی رفت. نویسنده محبوب سریال های مدیری که بیشترین تعداد همکاری را با هم داشتند و چند سالی از هم دور مانده بودند. «هیولا» با طرحی از پیمان قاسمخانی آماده شد و توانست خیلی زود به محبوب ترین سریال نمایش خانگی تبدیل شود.

تیکه های سیاسی و اجتماعی و نقد صریح مدیری از فساد گسترده اقتصادی در برخی از نهادها و افراد و استفاده از زبان کمدی برای بیان نقدهایش باعث شد «هیولا» همسو با نگاه جامعه به حرکت خود ادامه دهد.

همه چیز درباره دراکولا

مدیری بعد از ساخت «هیولا» بار دیگر به ساخت «دورهمی» ادامه داد تا اینکه خبر رسید قصد دارد قسمت دوم «هیولا» را بسازد. او ساخت «هیولا2» که بعدا به «دراکولا» تغییر نام داد را در سکوت خبری پیش برد تا اینکه خبر رسید قرار است پخش آن در نوروز 1400 از طریق پلتفرم فیلیمو آغاز شود.

سریال «دراکولا» به کارگردانی و‌ تهیه کنندگی مهران مدیری از روز یک شنبه، یکم فرودین سال ۱۴۰۰ از پلتفرم فیلیمو‌ پخش شد.

در این سریال طنز پیمان قاسم‌خانی طراحی و سرپرستی فیلمنامه را برعهده دارد و امیر برادران به عنوان نویسنده مهران مدیری را همراهی می‌کند.

 در خلاصه داستان «دراکولا» آمده است: "ژاله کبیری همسر جدید کامران کامروا که ۳ سال است با او ازدواج کرده برای او جشن تولد گرفته و همه آشنایان و دوستان را دعوت کرده تا ثروت خود را برای دیگران به نمایش بگذارد.کامران کامروا هم موسسه خیریه جدیدی برای کودکان کار راه‌اندازی کرده و مانند گذشته به پولشویی مشغول است و مهیار مهرافزون را به استخدام خود درآورده.مهمانی باشکوهی برپاست و ما با دوستان و خانواده جدید کامروا آشنا می‌شویم."

مهران مدیری، ویشکا آسایش، سیما تیرانداز، گلاره عباسی، محمد بحرانی و نیما شعبان‌نژاد، اندیشه فولادوند،احسان امانی، گلاره دربندی، مرتضی زارع، شکیلا سماواتی، مرجان مومنی، فرنوش نیک اندیش و حامد وکیلی در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«دراکولا» محصولی از فیلم مارکت است که از فیلیمو منتشر شده است.

سریال دراکولا در پلتفرم فیلیمو

مهران مدیری در «دراکولا» با استفاده از چهره های جدید و تغییر عمده در ترکیب بازیگران نسبت به «هیولا» یک شگفتانه جدید برای مخاطب آماده کرده است.

حضور ویشکا آسایش در «دراکولا» بعد از تجربه موفق «ورود آقایان ممنوع» نشان می دهد مدیری روی وجوه کمدی بازی ویشکا آسایش حساب کرده است.

مدیری به غیر از محمد بحرانی و نیما شعبان نژاد که از «هیولا» وارد «دراکولا» شدند بقیه بازیگران را برای نخستین بار جلوی دوربین سریال جدیدش برده است. به نظر می رسد تمرکز داستان روی کاراکتر نیما شعبان نژاد باشد و از همین رو نقش های فرعی می توانند تجربه متفاوتی را در سریال مدیری کسب کنند.

فیلیمو با پخش سریال دراکولا برگ برنده دیگری برای جذب مخاطب رو کرده است که در ایام نوروز می تواند در کنار دیگر آثار منتشر شده از جمله «شبهای مافیا» و «مردم معمولی» و «می خواهم زنده بمانم» و «ملکه گدایان» و «خوب، بد، جلف؛ رادیو اکتیو» به موفقیت هایش در زمینه سریال سازی و پخش آثار پرمخاطب ادامه دهد.

همه چیز درباره سریال هیولا

فصل اول هیولا نظرات اکثراً مثبتی از منتقدان دریافت کرد. این مجموعه با میانگین ۱۷ میلیون دقیقه تماشا، زمانی پربیننده‌ترین مجموعه شبکه نمایش خانگی بود و در بیستمین دوره جشن حافظ نامزد ۷ و برنده ۴ جایزه از جمله جایزه «بهترین مجموعه تلویزیونی» شد. پیمان قاسم‌خانی طراح و سرپرست فیلم‌نامه و مهران مدیری (چپ) کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه هستند. هیولا هفتمین همکاری مشترک آنهاست.

پخش آنلاین سریال هیولا در فیلیمو

هیولا چگونه ساخته شد؟

سریال هیولا مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر طنز سیاسی به کارگردانی مهران مدیری، تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی و مهران مدیری و نویسندگی امیر برادران است. طراح و سرپرست فیلم‌نامه این مجموعه، پیمان قاسم‌خانی است. این مجموعه هفتمین همکاری مدیری و قاسم‌خانی است و همچنین نخستین مجموعه مدیری است که سیامک انصاری در آن حضور ندارد. فیلم‌برداری فصل اول از آذر ۱۳۹۷ آغاز گردید و تا اردیبهشت ۱۳۹۸ به‌طول انجامید. فیلم به‌دلیل اینکه این مجموعه داستان مجموعه در مکان‌های مختلفی صورت می‌گرفت، محل فیلم‌برداری ثابت نبود. پخش نخستین فصل این مجموعه از تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ آغاز شد و در ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ به پایان رسید. پخش فصل دوم نیز با عنوان دراکولا از ۳ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد.

از مجموعه هیولا دو فصل ساخته شده‌است. در ۱۲ آذر ۱۳۹۷ خبرگزاری برنا اعلام کرد که مهران مدیری قرار است دوباره با پیمان قاسم‌خانی همکاری کند و مجموعه‌ای به‌نام «هیولا» را بسازند. خبرگزاری برنا همچنین گفت که پیش‌تولید این مجموعه چند روزی است که آغاز شده. سه روز بعد، مدیری در اینستاگرامش اعلام کرد که هیولا قرار است برای شبکه نمایش خانگی ساخته شود. همچنین مدیری گفت که، ژانر مجموعه هیولا کمدی اجتماعی است و فیلم‌برداری از ۱۷ آذر، آغاز می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد: معرفی محبوب ترین وب سایت ها و اپلیکیشن های نمایش خانگی

حامد عنقا، نویسنده مجموعه پدر اظهار داشت که احتمالا پیمان قاسم‌خانی و امیر برادران برای هر قسمت بیشتر از ۳۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرند. هیولا، نخستین مجموعه مدیری است که سیامک انصاری در آن حضور ندارد. در همین روز مهراب قاسم‌خانی پستی در اینستاگرام گذاشت و گفت این مجموعه می‌تواند تکانی جدی در شبکه نمایش خانگی باشد. در سال ۱۳۹۹ اعلام شد که فصل دوم هیولا نیز درحال تولید است و امیر برادران درحال نگارش داستان مجموعه است. همچنین اعلام شد بیشتر بازیگرانی که در فصل اول حضور داشتند دیگر در فصل دوم حضور نخواهند داشت و تنها سه تن از بازیگران فصل اول برای بازی در فصل دوم تأیید شدند.

سازنده موسیقی این مجموعه امیر توسلی است. مانند مجموعه‌های شوخی کردم، ویلای من و در حاشیه، خواننده تیتراژ مدیری نبوده‌است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها