کوتاه ترین جنگ جهان

کد خبر: 127816

کوتاه ترین جنگ در تاریخ جهان جنگی ست که بین بریتانیا و کشور آفریقایی زنگبار روی داد.

کوتاه ترین جنگ در تاریخ جهان جنگی ست که بین بریتانیا و کشور آفریقایی زنگبار روی داد و نام این جنگ Angelo - Znzibar War بود. این جنگ تنها ۴۰ دقیقه طول کشید (به گمانی دیگر نیز ۳۸ تا ۴۵ دقیقه). دلیل جنگ فوری نیز مرگ سلطان طرفدار انگلیسی ها حمید بن ثوینی البوسعید در ۲۵ آگوست ۱۸۹۶ و جانشینی سلطان خالد بن برغش البوسعید، برادر زاده سلطان حمید بود.که جانشینی حمود بن محمد بیشتر مورد خشنودی انگلیسی ها بود.در پیمانی که در سال ۱۸۸۶ به توافق رسیده و امضا شده بود شرط رسیدن به تخت پادشاهی یک جانشین کسب اجازه و موافقت آن جانشین از نماینده بریتانیا بود که سلطان خالد این کار را انجام نداده بود. دریادار هری راوسونو - ژنرال لیود ماتیوس

دریادار هری راوسونو - ژنرال لیود ماتیوس

بریتانیا نیز این کار وی را دلیلی گستاخانه برای جنگ دانست و پیشنهادی سر سختانه به وی مبنی بر تسلیم کردن خود و نیرو هایش و ترک کاخ داد که سلطان خالد نیز در جواب این پیشنهاد گارد سلطنتی را فراخواند و در کنار کاخ نیروهایش را آماده کرد.

ملوانان انگلیسی پس از پیروزی

ملوانان انگلیسی پس از پیروزی

مهلت داده شده بریتانیا در ۲۷ آگوست و در ساعت ۹ به وقت آفریقای شرقی به پایان رسید و با پایان مهلت،نیرو های برتانیایی شامل ۳ ناو جنگی،۲ توپ جنگی و ۱۵۰ سرباز و تفنگ دار دریایی و ۹۰۰ زنگباری طرفدار انگلیسی ها در بندرگاه گرد آمدند و آماده جنگ شدند. نیروی دریایی سلطنتی زیر فرمان دریادار هری راوسون (۵ نوامبر ۱۸۴۳-۳ نوامبر ۱۹۱۰) و نیرو های زنگباری نیز زیر فرمان ژنرال لیود ماتیوس(۷ مارس ۱۸۵۰-۱۱ اکتبر ۱۹۰۱) بودند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها