رونمایی دو نمایشگر جدید از سامسونگ در CES2011

کد خبر: 131674

قرار است در نمایشگاه CES2011، دو نمونه از نمایشگرهای موبایل سامسونگ (SMD)، ارائه شوند که می توانند به عنوان نسل جدید نمایشگرهای این شرکت، محسوب شوند.

نارنجی:‌ سامسونگ از شرکت های مطرح در تولید انواع نمایشگر و همچنین ایجاد فناوری های جدید در این زمینه است. ظاهراً قرار است در نمایشگاه CES2011، دو نمونه از نمایشگرهای موبایل سامسونگ (SMD)، ارائه شوند که می توانند به عنوان نسل جدید نمایشگرهای این شرکت، محسوب شوند.

samsung-next-gen-amoled-displays-ces-2011-narenji-ir.jpg

نمونه اول، نمایشگری قابل انعطاف از نوع AMOLED است. این نمونه در سایز ۴٫۵ اینچ و قدرت تفکیک ۴۸۰×۸۰۰ پیکسل، مخصوص دستگاه های موبایل عرضه خواهد شد. نمونه دوم نیز با عنوان بزرگترین نمایشگر شفاف AMOLED دنیا، برای کامپیوترها و تلویزیون ها عرضه می شود. نمایشگر اول از صفحه ای منعطف بهره می برد و با دو میلیمتر قطر، این قابلیت را دارد که به شکل لوله ای با قطر ۱ سانتیمتر در آید. سامسونگ ادعا کرده این نمایشگر با قدرت تفکیک ۴۸۰×۸۰۰ پیکسل، از رزلوشنی چهار برابر آخرین نمایشگر قابل انعطاف موجود برخوردار است. برای ساخت این نمایشگر، از پلاستیکی خاص استفاده شده که در پروسه تولید ۴۵۰ تا ۵۰۰ درجه سانتیگراد حرارت داده می شود. دومین نمونه صفحه نمایش جدید سامسونگ نیز با نمایشگری شفاف، مانیتورهای بزرگ و تلویزیون ها را هدف قرار داده. نمونه ۱۹ اینچ از این نمایشگر با قدرت تفکیک qFHD، توانایی پخش تصاویری با کیفیتی تا چهار برابر تصاویر HD را به خوبی داراست. این نمونه ۱۹ اینچی لقب بزرگترین نمایشگر شفاف دنیا را دارد. ضمن اینکه نمونه قبلی شفافیتی برابر با ۱۰درصد داشته که در این نمونه تا ۳۰درصد بهبود یافته است. به گفته سامسونگ این تکنولوژی اجازه استفاده از اینترنت به هنگام تماشای تلویزیون را به طور همزمان خواهد داد. نمونه ۱۴ اینچی این نمایشگر نیز برای استفاده در نت بوک ها طراحی شده است. برای بررسی دقیق تر این دو نمایشگر استثنایی، باید تا هفته آینده منتظر نمایشگاه CES2011 بمانیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها