ابداع نوار زخم‌بندی با تشخيص عفونت + عکس

کد خبر: 150867

دانشمندان دانشگاه موناش اين پارچه خاص را با هدف استفاده در يك نوار زخم‌بندي هوشمند ساخته‌اند كه مي‌تواند وضعيت زخم زيرين آن را نشان داده و از بروز عفونت جلوگيري كند.

ایسنا: محققان استراليايي موفق به ساخت يك نوع بافت شده‌اند كه در واكنش به حرارت تغيير رنگ مي‌دهد. دانشمندان دانشگاه موناش اين پارچه خاص را با هدف استفاده در يك نوار زخم‌بندي هوشمند ساخته‌اند كه مي‌تواند وضعيت زخم زيرين آن را نشان داده و از بروز عفونت جلوگيري كند.

اين نوار زخم‌بندي هوشمند با قابليت نمايش تغييرات دماي كمتر از 0.5 درجه سلسيوس به پزشكان اجازه خواهد داد تا سريعتر و راحت‌تر مشكلات در روند بهبود زخم را كه معمولا با كاهش يا افزايش دماي ناحيه جراحت در اثر عفونت يا اختلال در تامين خون همراه است، شناسايي كند. به گفته اين محققان، نوار زخم‌بندي هوشمند ارزانتر از تجهيزات الكترونيكي است كه در حال حاضر توسط پزشكان استفاده مي‌شود و به بيماران اجازه خواهد داد كه بتوانند شخصا مشكلات جراحتي خود را شناسايي كنند.

دانشمندان استراليايي در حال حاضر توانسته‌اند پارچه‌اي با قابليت تغيير رنگ در برابر حرارت بسازند و انتظار مي‌رود تا شش ماه آينده نمونه آزمايشي نوار زخم‌بندي هوشمند به بازار عرضه شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها