تصاویری از رنگین‌کمان قطبی

کد خبر: 175914

به گفته دابسون وی ابتدا تصور کرد آنچه می بیند توده ای ابر است اما پس از نزدیکتر شدن دریافت که شاهد رنگین کمانی کاملا سفید رنگ است.

مهر: محققی طی جدیدترین سفر اکتشافی خود به میان یخهای قطب شمال پدیده ای نادر و شگفت انگیز را در آسمان قطبی مشاهده کرده که "مِه کمان" نامیده می شود. "سم دابسون" محقق و عکاس آماتور روس که به تازگی راهی قطب شمال شده است تا دور جدیدی از مطالعاتش را آغاز کند این پدیده زیبا و نادر را در آسمان قطب شمال مشاهده کرد.

دابسون که بر روی کشتی اکتشافی یخ شکنی از میان آبهای منجمد قطبی سفر می کرد از دور طاقی رنگین کمانی را مشاهده کرد اما پس از دقت زیاد از اینکه می دید این رنگین کمان در واقع به هیچ وجه رنگین نیست و بلکه به صورت یکدست سفید است، شگفت زده شد. از این رو وی بلافاصله از این پدیده نادر تصاویری را به ثبت رساند. تصاویر در نیمه شب به ثبت رسیده اند اما به دلیل موقعیت فصلی که در قطب حکمفرما است، نیمه شب از روشنایی زیادی برخوردار بود. به گفته دابسون وی ابتدا تصور کرد آنچه می بیند توده ای ابر است اما پس از نزدیکتر شدن دریافت که شاهد رنگین کمانی کاملا سفید رنگ است. دابسون می گوید: برای بررسی دقیقتر این پدیده بر روی تکه ای یخ از کشتی پیاده شده و به سمت آن رفتم. من به واسطه این معجزه طبیعی بهت زده شده بودم. با وجود اینکه در عکاسی وسواس بسیار زیادی دارم اما گاهی اوقات فراموش می کردم کلید شاتر دوربین را فشار دهم!

بر اساس گزارش میل آنلاین، "مه کمان" پدیده ای مشابه با رنگین کمان است، اما به شکل طاقی از مه دیده می شود و به دلیل کوچک بودن قطرات آبی که منجر به تشکیل مه می شوند، قطراتی به کوچکی 0.05 میلیمتر، این طاقی به جای رنگارنگ بودن سفید دیده می شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها