ابداع تقويم جديد با قابليت همسان‌سازي سال‌ها

کد خبر: 180076

محققان دانشگاه جانز هاپكينز موفق به كشف شيوه‌اي براي متوقف كردن زمان در تقويم سالانه شده‌اند.

ايسنا، اين محققان با استفاده از برنامه‌هاي رايانه‌يي و فرمولهاي رياضي دست به ساخت تقويم جديدي زده‌اند كه در آن هر دوره جديد 12 ماهه با دوره قبلي آن همسان بوده و به طور مداوم از يك سال تا سال بعدي به همين شكل باقي مي‌ماند.

در اين تقويم دائمي در صورتي‌كه كريسمس سال 2012 در روز يكشنبه قرار بگيرد، در سالهاي 2013، 2014 و پس از آن نيز در همين روز اتفاق خواهد افتاد. علاوه بر آن، طبق اين تقويم جديد، ماه‌هاي سپتامبر، آوريل، ژوئيه و نوامبر ديگر 30 روزه نبوده، بلكه عكس حالت كنوني ساير ماههاي سال 30 روزه بوده و اين ماهها 31 روزه هستند.

به گفته اين محققان، اين تقويم ثابت و دائمي به برنامه‌ريزي دائمي و منطقي فعاليت‌هاي سالانه از تعطيلات مدارس گرفته تا كار كمك خواهد كرد.

سالانه تلاش و زمان زيادي براي طراحي مجدد تقويم براي هر شركت در جهان صرف مي‌شود كه اين تقويم جديد مي‌تواند به ساده‌تر شدن كارها و برنامه‌ريزي‌ها بينجامد.

از مزيت‌هاي عملي اين تقويم مي‌توان به زمان ثابت وقوع تعطيلي‌ها و تولدها طي سالها اشاره كرد. البته نبايد از فوايد اقتصادي آن غافل بود. اين تقويم مي‌تواند محاسبات مالي را ساده‌تر كرده و تراكنش مالي بد را از بين مي‌برد.

به گفته اين محققان، تقويم آنها از دهها تقويم اصلاح‌شده رقيب كه در قرن گذشته ارائه شده‌اند، بسيار پيشرفته‌تر است. تلاش‌هاي قبلي از آن جهت كه سعي در شكستن چرخه هفت روزه هفته را داشتند، با شكست مواجه شده چرا كه مورد استقبال عمومي قرار نداشت.

محققان جانز هاپكينز تقويم خود را نسبت به تقويم گريگوري كه طي چهار قرن اخير مورد استفاده بوده، بسيار مناسبتر، معقولتر و ساده‌تر خوانده‌اند. در سال 1582 پاپ گريگوري با اصلاحاتي در تقويم جوليوس سزار كه در سال 46 بد از ميلاد طراحي شده بود، تقويم گريگوري يا مسيحي را ابداع كرد. وي براي تطبيق اين تقويم با فصول، 11 روز را از ماه اكتبر كاست.

به گزارش ايسنا، محققان جانز هاپكينز مشكل اين روزهاي اضافه را هر پنج يا شش سال يكبار با افزودن يك هفته در انتهاي دسامبر حل كرده‌اند.

علاوه بر دفاع از پذيرش اين تقويم جديد، اين محققان به منظور همزمان سازي تاريخ و زمان در سراسر جهان و ساده‌سازي کسب و کار بين المللي، خواستار لغو منطقه زماني جهان و اتخاذ «زمان جهاني» که قبلا به عنوان زمان متوسط گرينويچ شناخته شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها