هیولای 5.5 متری درسواحل کالیفرنیا/عکس

کد خبر: 295110

یک مدرس غواصی در یک مرکز آموزشی در جنوب کالیفرنیا جسد یک «پارو ماهی» عظیم‌الجثه به طول 5.5 متر را در عمق پنج متری سواحل جزیره «کاتالینا» کشف کرد.

هیولای 5.5 متری درسواحل کالیفرنیا/عکس
ایسنا: «جازمین سانتانا» مدرس غواصی در حال شنا در اعماق سواحل «کاتالینا» بود که متوجه یک پاروماهی نقره‌ای رنگ در کف شن‌ها شد که معمولا در آب‌های عمیق‌تر یافته می‌شود. «سانتانا» سپس این «پاروماهی» عظیم‌الجثه را به ساحل آورده و پس از عکسبرداری آن را داخل یخ قرار داد تا روز بعد در معرض دید دانش‌آموزانش قرار دهد. کودکانی که به این انستیتو آموزشی آمده بودند، پس از مشاهده این جانور به شدت شگفت‌زده شدند.
به گزارش لایوساینس، «جف چیس» مدیر «انستیتو تحقیقاتی-آموزشی دریایی جزیره کاتالینا» گفت: پاروماهی‌ها به ندرت در نزدیکی سواحل مشاهده می‌شوند و فقط در مواردی به ساحل می‌آیند که مریض بوده یا در حال مردن باشند. وی افزود: این جانور احتمالا به مرگ طبیعی مرده است. چیس گفت: در این انستیتو تاکنون هیچ کس نمونه مشابه این پاروماهی را مشاهده نکرده است. وی افزود:‌ این جانور معمولا در اعماق اقیانوس زندگی می‌کند و می‌تواند تا 15 متر رشد کند که این ابعاد آنها را به درازترین ماهی استخوانی در جهان تبدیل کرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها