تمساح‌های درختی!

کد خبر: 323306

حد ارتفاعی که این تمساح‌ها می‌توانند از درختان بالا بروند به جثه آنها بستگی دارد. تمساح‌های کوچک‌جثه می‌توانند بیش از تمساح‌های درشت اندام به ارتفاعات بالاتر درختان صعود کنند. حتی مشاهده شده برخی از تمساح‌ها تا ارتفاع چهار تا پنج متری درختان نیز بالا رفته‌اند.

تمساح‌های درختی!
ایسنا: حضور خوف‌انگیز تمساح‌ها در خشکی و آب کم بود اکنون باید شاهد حضور این خزندگان هولناک روی درختان باشیم. «ولادیمیر داینتس»، استادیار دانشگاه «تنسی» امریکا همراه با همکارانش در مطالعه اخیر خود به بررسی گونه‌های مختلف تمساح‌ها در سه قاره جهان پرداخته‌اند. آنها در مطالعات خود دریافتند چهار گونه از تمساح‌ها قادرند از درختان بالا بروند.
این کارشناسان حیات وحش دریافتند چهار گونه تمساح‌های استرالیایی آب شیرین، تمساح‌های آمریکایی، تمساح‌های پوزه‌دراز آفریقای مرکزی و تمساح‌های رود نیل می‌توانند از درختان بالا بروند. این کارشناسان همچنین به گونه‌های دیگری از تمساح‌ها اشاره کردند که توانایی بالا رفتن از درختان را دارند. «داینتس» در این مقاله که در مجله خزندگان «HerpetologyNotes» منتشر شده نوشت: بیشتر تمساح‌های «درخت‌خواب» در نواحی مشاهده شده‌اند که سایه‌های کمتری روی زمین برای آنها وجود دارد. در نتیجه این تمساح‌ها برای متعادل کردن دمای بدن خود نیاز به یک مکان جایگزین دارند. به گزارش یو‌اس‌ای نیوز، با این حال حد ارتفاعی که این تمساح‌ها می‌توانند از درختان بالا بروند به جثه آنها بستگی دارد. تمساح‌های کوچک‌جثه می‌توانند بیش از تمساح‌های درشت اندام به ارتفاعات بالاتر درختان صعود کنند. حتی مشاهده شده برخی از تمساح‌ها تا ارتفاع چهار تا پنج متری درختان نیز بالا رفته‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها