قالیچه هوشمند برای بازی نوزادان/تصاویر

کد خبر: 334387

همه والدین از حرکت چهار دست و پای کودک خود لذت می‌برند اما یک نوآوری خلاقانه این بازی مفرح را تبدیل به یک فعالیت هوشمند برای رشد کودک در تمامی زمینه‌ها کرده است.

قالیچه هوشمند برای بازی نوزادان/تصاویر
باشگاه خبرنگاران: یکی از مراحل رشد نوزاد حرکت به صورت چهار دست و پا بر کف زمین است تا سرانجام تعادل لازم برای ایستادن بر روی هر دو پا در کودک ایجاد شود. گفتنی است؛ یک طراح تایوانی در یک نوآوری خلاقانه یک قالیچه هوشمند طراحی کرده که در بدنه خود مجهز به چراغ‌های قرمز هوشمندی است که چشمک می‌زنند و حتی موسیقی پخش می‌کنند و کودک را تشویق به حرکت بیشتر و تحریک حس کنجکاوی‌اش می‌نمایند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، این قالیچه هوشمند که JOYCARPET نام دارد دارای چراغ‌های LED به رنگ‌های قرمز، آبی و یا سبز برای تحریک حس کنجکاوی کودک است. این طرح نوآورانه از زمان معرفی خود تا به حال جوایز متعددی را کسب نموده است.
کار‌شناسان طراح این قالیچه اعتقاد دارند این وسیله می‌تواند نوعی ارتباط تعادلی با کودک برقرار نموده سبب تقویت قوای ذهنی او در کنار سرگرمی و همینطور ایمنی به لحاظ محدود بودن مکان حرکت او شود.
در کنار رشد قوای ذهنی این وسیله می‌تواند سبب تسریع مدت زمان رسیدن کودک از حالت چهار دست و پا به حالت ایستاده شود و همینطور سبب رشد عضلات و ماهیچه‌های کودک نیز می‌گردد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها