«کلید بازگشت»؛ بزرگ‌ترین کلید جهان +تصاویر

کد خبر: 522984

جشن رونمایی از بزرگ ترین کلید بازگشت در جهان به مناسبت شصت و هشتمین سالروز اشغال فلسطین در دوحه پایتخت قطر برگزار شد.

«کلید بازگشت»؛ بزرگ‌ترین کلید جهان +تصاویر
خبرگزاری ابنا ـ یکشنبه شب گذشته 16 می 2016 جشن رونمایی از بزرگ ترین کلید بازگشت در جهان در دوحه پایتخت قطر برگزار شد و این کلید در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

"سفرخانه سنتی ارض عدنان" با همکاری بنیاد محله فرهنگی "کتارا" و سازمان هلال احمر قطر این جشن را برگزار کرد که در آن برخی سفرای کشورهای عربی، اسلامی و جهان، نمایندگان رسانه های بین المللی، بازرگانان و نماینده کتاب رکوردهای جهانی گینس شرکت داشتند.

بزرگترین

«سامر مخلوف» نماینده گینس رسما در این مراسم از ورود این کلید به کتاب گینس خبر داد و اعلام کرد که این کلید هم اکنون بزرگ ترین کلید جهان محسوب می شود و رکورد بزرگ ترین کلید قبرصی را که ده سال در راس بزرگ ترین کلیدهای جهان در کتاب گینس ثبت بود، شکست.

طول کلید بازگشت 7 متر و 80 سانتی متر و وزن آن 2 تن و 700 کلیو است و هم اکنون بزرگ ترین کلید جهان محسوب می شود.

بزرگترین

این جشن در شصت و هشتمین سالگرد فاجعه اشغال فلسطین موسوم به نکبت برگزار شد. 68 سال پیش در 15 می 1948 به دنبال حمله گروه های یهودی مهاجر بیش از 800 هزار فلسطینی از خانه و کاشانه خود رانده شدند و 15 هزار نفر شهید و صدها شهر و روستا با خاک یکسان شد.

کلید مهم ترین نماد آوارگان فلسطینی به شمار می رود که از خانه و کاشانه خود رانده شدند و خیلی از این آوارگان هم اکنون هم کلیدهای منازل خود را در اختیار دارند و خواهان بازگشت به میهن خود هستند.

بزرگترین

برگزار کنندگان جشن رونمایی از بزرگ ترین کلید جهان در دوحه معروف به کلید بازگشت هدف از این جشن را ثبت یکی از نمادهای ملی فلسطین در کتاب گینس اعلام کردند تا جهانیان را متوجه بیش از 6 میلیون آواره فلسطینی در جهان کنند که نزدیک به هفت دهه است از بازگشت به خانه خود محروم هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها