هشدار ایروانی درباره با نفرت پراکنی علیه مسلمانان

کد خبر: 1209806

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بشدت هرگونه خشونت علیه مردم بر اساس اعتقادات و مذهب را محکوم می کند، گفت که زمان آن فرارسیده جامعه بین‌الملل برای مبارزه با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان که بخش قابل توجهی از مردم جهان هستند، اقدام کند.

هشدار ایروانی درباره با نفرت پراکنی علیه مسلمانان

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در اجلاس مشترک مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سازمان همکاری‌های اسلامی برای گرامیداشت روز بین‌المللی مبارزه با اسلام هراسی افزود: ۱۵ مارس به عنوان روز بین‌المللی مبارزه با اسلام هراسی را گرامی داشته و از رئیس مجمع عمومی و وزیر امور خارجه پاکستان (ریاست دوره‌ای سازمان همکاری‌های اسلامی) برای تشکیل این جلسه، قدردانی می کنم.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نشست امروز نمایانگر عزم جدی حاضران برای پرداختن به مساله اسلام هراسی شامل نفرت پراکنی، تبعیض، حملات تروریستی و خشونت علیه مسلمانان و اصول، اعتقادات و شعائر مذهبی آنها است.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت: در حال حاضر جهان همچنان شاهد تجاوز دائمی رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه بیت‌المقدس و مردم مسلمان فلسطین اشغالی است. همچنین در برخی از کشورهای اروپایی به بهانه آزادی بیان، به قرآن کریم بی احترامی می‌شود.

ایروانی تصریح کرد: در طول چند دهه اخیر نیز، شاهد شبکه گسترده‌ای از رسانه‌ها بودیم که در پوشش شبکه‌های خبری، نسبت به ترویج محیطی خصمانه و توهین‌آمیز علیه مسلمانان، اقدام کرده‌اند که از جمله ناقض حقوق بشر ایشان بوده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: زمان آن فرارسیده که جامعه بین‌الملل بویژه سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر، به مبارزه با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان که بخش قابل توجهی از مردم جهان هستند، اقدام کنند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به شدت هرگونه خشونت علیه مردم که بر اساس اعتقادات و مذهب ایشان باشد را محکوم کرده و با قربانیان حملات ناشی از اسلام هراسی در سراسر جهان، ابراز همدردی می‌کند.

ایروانی ادامه داد: همچنین بر اهمیت نقش روز بین‌المللی مبارزه با اسلام هراسی در توجه دادن جامعه بین‌المللی نسبت به فرهنگ بردباری و صلح بر مبنای احترام به حقوق بشر و تنوع مذاهب و اعتقادات در تمام سطوح، تأکید می‌کند.

به گزارش ایرنا، سازمان ملل متحد ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ با صدور قطعنامه ای ۱۵ مارس را بعنوان روز جهانی مقابله با اسلام هراسی تعیین و نامگذاری کرد که این تصمیم نقطه عطفی در مبارزه با اسلام هراسی در سطح بین المللی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی قطعنامه ای با عنوان "روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی" را با اجماع تصویب کرد. بر اساس این قطعنامه، امروز ۱۵ مارس روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی تعیین و نامگذاری شد.

ایران از جمله بانیان قطعنامه بود که در تهیه پیش نویس و تصویب آن تلاش زیادی کرد. این قطعنامه توسط کشورهای اسلامی ارائه شد و ایران و ۵ کشور دیگر رهبری مذاکرات مربوط به این قطعنامه را برعهده داشتند.

ایران به همراه پاکستان ، ترکیه، عربستان ، اردن و اندونزی، رهبری مذاکرات را برعهده داشت و بر عزم خود برای مبارزه با اسلام هراسی تاکید مجدد کرد.

قطعنامه یاد شده هرگونه اظهارات تنفر آمیز و خشن علیه مسلمان را محکوم می کند و خواستار تقویت تلاش های بین المللی برای ارتقای مدارا، تحمل و صلح شده است.

این قطعنامه از سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی می خواهد که بطور موثر در مورد مقابله با اسلام هراسی آگاهی بخشی کنند و این روز را گرامی بدارند.

ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها