توصیه رئیس سازمان بازرسی کل کشور به قضات

کد خبر: 1185378

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: قضات باید با توجه به مقوله پیشگیری، زمینه‌های ایجاد پرونده و شکل‌گیری دعاوی و اختلاف را شناسایی و رفع کنند.

توصیه رئیس سازمان بازرسی کل کشور به قضات

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: قضات باید با توجه به مقوله پیشگیری، زمینه‌های ایجاد پرونده و شکل‌گیری دعاوی و اختلاف را شناسایی و رفع کنند.

ذبیح الله خدائیان، امروز پنج شنبه ۱۹ آبان در جمع قضات دادگستری شهرستان طبس اظهار کرد: سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه کاربردی بوده و پیگیری اجرای تصمیمات گرفته شده در آن‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر مقوله امنیت بیان کرد: قضات باید با شناسایی مشکلات شهرستان، نسبت به شناسایی منشأ مشکل و رفع آن پیش‌قدم باشند.

خدائیان با بیان اینکه حمایت از تولید، شناسایی مشکلات اساسی کشور، استقلال قاضی و کاهش جمعیت کیفری از سیاست‌های قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی است، گفت: قضات باید در نوع برخورد و صدور حکم سعه‌صدر و نهایت دقت را داشته باشند تا طرفین پرونده احساس نکنند تبعیضی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه قضات باانگیزه و فعال می‌توانند با تعامل سایر مسئولان شهرستان و ابتکار و خلاقیت، آمار پرونده و اختلاف و دعاوی را کاهش دهند، تصریح کرد: از قضات خواستاریم استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان صلح و سازش را برای حل و فصل پرونده‌ها مورد توجه قرار دهند چراکه این امر نقش مهمی در تسریع در رسیدگی، ایجاد امنیت و هم‌چنین کاهش آمار پرونده‌ها دارد./ایسنا

 

رئیس سازمان بازرسی کشور:

رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی ساماندهی شد

 رئیس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در دوران تحول و تعالی، ساماندهی شد، گفت: مدیری که در چارچوب قانون عمل کند، ترسی از نظارت ندارد.

ذبیح الله خدائیان، امروز پنج شنبه ۱۹ آبان در نشست شورای اداری طبس به اقدامات سازمان بازرسی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در کارگروهی در سازمان بازرسی بررسی و نسبت به رفع آن‌ها کمک و پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی، هدف از سفرهای استانی ریاست قوه قضاییه را شناسایی مشکلات و رفع آن‌ها عنوان کرد و به بیان نکاتی پیرامون بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد تبیین پرداخت.

خدائیان، عوامل دشمنی دشمنان جمهوری اسلامی ایران را استقلال آن و پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: دشمنان دم از حقوق بشر می‌زنند ولی فجایعی که در افغانستان، عراق، سوریه و یمن به بار آوردند به خوبی نشان می‌دهد که فقط خودشان را بشر می‌دانند.

وی خطاب به مسئولان شهرستان طبس تاکید کرد که به حمایت از سرمایه گذاران واقعی توجه کنند، برنامه‌های قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی را تشریح کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حمایت دستگاه قضایی از تولید و به خصوص تولید دانش بنیان، گفت: با کمک قوه قضاییه از تعطیلی تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی جلوگیری شده است.

وی به اقدامات سازمان بازرسی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در کارگروهی در سازمان بازرسی بررسی و نسبت به رفع آن‌ها کمک و پیگیری می‌شود.

خدائیان خاطرنشان کرد: مبارزه جدی با مفاسد در این دوره بدون سر وصدا و فضای تبلیغاتی صورت می‌گیرد و در عین حال به شکلی عمل می‌شود که ناامنی برای سرمایه گذاران واقعی ایجاد نشود.

وی با اشاره به توجه جدی به امنیت جامعه و برخورد با مخلان نظم و امنیت در دوره تحول و تعالی، افزود: رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در این دوره مدیریت و ساماندهی شدند و مرتب در دستور کار است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: رصد قوانین بر زمین مانده و نظارت بر اجرای تکالیف دستگاه‌ها به صورت مستمر در حال انجام و پیگیری است.

خدائیان پیشگیری از وقوع جرم، مفاسد و سوءجریان را از جمله برنامه‌های سازمان بازرسی عنوان کرد و افزود: ضمن پیشگیری از وقوع مفاسد در صورتیکه با سوءجریانی مواجه شویم فورا هشدار می‌دهیم.

وی با تاکید بر حمایت از مدیران پاکدست، پرتلاش و جهاد، بیان کرد: اگر یک مدیر در چارچوب قانون عمل کند، ترسی از تظارت ندارد و سازمان بازرسی قطعا به چنین مدیرانی کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به مسئولان شهرستان طبس، یادآور شد: مدیرانی که در دوران مسئولیت خود تحول ایجاد کرده‌اند را شناسایی و معرفی کنید و تا از این مدیران در جایگاه‌های دیگر نیز استفاده شود.

خدائیان هم‌چنین به درخواست‌های حقوقی و قضایی تعدادی از مراجعه کنندگان به دادگستری طبس رسیدگی کرد.

وی ضمن شنیدن اظهارات مراجعه کنندگان، دستورات لازم را در زمینه رسیدگی به پرونده‌های آن‌ها صادر کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها