بازیگر جوان ایرانی کرونا گرفت +عکس

کد خبر: 1018126

تست کرونای روح‌الله زمانی بازیگر نقش اصلی فیلم سینمایی «خورشید» مثبت اعلام شد تا این بازیگر نوجوان از سفر به جشنواره ونیز باز ماند.

بازیگر جوان ایرانی کرونا گرفت +عکس

خبرگزاری فارس: بطبق اعلام روابط عمومی فیلم سینمایی «خورشید»، برخی عوامل این فیلم فردا (شنبه ۱۵ شهریور) برای حضور در جشنواره بین‌المللی ونیز راهی ایتالیا می‌شوند تا در اولین نمایش این اثر در بخش مسابقه اصلی با مخاطبان و منتقدان به دیدن فیلم بنشینند.

تست کرونا روح‌الله زمانی بازیگر نقش اصلی فیلم «خورشید» که قرار بود همراه گروه عوامل و بازیگران در جشنواره ونیز حضور داشته باشد، مثبت بوده و همین موضوع مانع از سفر او شده است.

مجید مجیدی کارگردان «خورشید» با ابراز تاسف از این اتفاق گفت: ما تمام مراحل اداری برای دریافت ویزا را برای حضور روح‌الله زمانی و شمیلا شیرزاد بازیگران نوجوان فیلم انجام دادیم اما متاسفانه پس از انجام تست، متوجه شدیم که روح‌الله دچار کرونا شده است و همین امر باعث شد که او نتواند همراه گروه باشد.

وی تاکید کرد: حضور در جشنواره ونیز برای بازیگران نوجوان فیلم با توجه به شرایطی که داشتند، اتفاق بسیار مهم و خوشحال‌کننده‌ای بود اما مثبت بودن تست کرونا روح‌الله زمانی همه ما را ناراحت کرد.

مجید مجیدی، جواد عزتی، شمیلا شیرزاد، رامین کوشا و امیر بنان فردا صبح برای اولین نمایش «خورشید» روز ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) راهی جشنواره ونیز می‌شوند.

* تاکید حسین انتظامی بر استفاده جشنواره‌ها از ظرفیت برگزاری آنلاین

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در توییتی در حساب شخصی خود در توییتر بر استفاده جشنواره‌ها از ظرفیت برگزاری آنلاین تاکید کرد.

انتظامی در این‌باره نوشت: «سینما منفعل نیست. لذا انتظار از مسئولان جشنواره‌های امسال سازمان سینمایی، ابتکار عمل در زیست کرونایی است: بهره‌برداری حداکثری از امکان آنلاین در هر بخش (رقابت، نمایش، آموزش، بازار)، گسترش مخاطب، کاهش هزینه و رفتار اقتضایی و غیرشابلونی. امیدوارم سربلند بیرون بیایند.»

حضور مجیدی و عوامل «خورشید» در ونیز

عوامل فیلم سینمایی «خورشید» فردا ایران را به مقصد ونیز برای حضور در جشنواره فیلم ونیز ترک می‌کنند. مجیدی در ونیز درباره فیلم صحبت خواهد کرد.

با آغاز جشنواره فیلم ونیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت سختگیرانه، نماینده رسمی ایران در این جشنواره سینمایی فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی و به تهیه‌کنندگی امیر بنان است.

فیلم خورشید که در جشنواره فیلم فجر به خوبی درخشید حالا به هنگامه آزمون آن در یکی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی رسیده است. البته حضور مجیدی و آثارش در جشنواره‌های خارجی اغلب با افتخارات زیادی همراه بوده است و به عنوان مثال در جشنواره فیلم برلین فیلم آواز گنجشک‌ها خرس نقره‌ای را برای رضا ناجی بازیگر این فیلم به ارمغان آورد و مجیدی نیز نامزد بهترین کارگردانی در این جشنواره شد. آواز گنجشک‌ها نیز به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های خارجی سال 2009 از نگاه هیئت ملی نقد فیلم آمریکا انتخاب شد.

در کنار این نکته باید اشاره کرد که اولین فیلمی که از کشور عزیز ما توانسته است به اسکار راه پیدا کند و نامزد شود فیلم بچه‌های آسمان به کارگردانی این هنرمند کشور بوده است.

طبق اطلاعات مندرج در کاتالوگ جشنواره فیلم ونیز، خورشید 18 بار در این جشنواره اکران دارد. اولین اکران این فیلم روز یکشنبه است و بعد از آن مجیدی در کنفرانس خبری فیلم صحبت خواهد کرد.

طبق اعلام روابط عمومی فیلم گروه بازیگران و عوامل فیلم فردا صبح به مقصد ونیز سفر می‌کنند.

اما خبر تأسف‌برانگیز این است که تست کرونا روح‌الله زمانی بازیگر نقش اصلی فیلم «خورشید» که قرار بود همراه گروه عوامل و بازیگران در جشنواره ونیز حضور داشته باشد، مثبت بوده و همین موضوع مانع از سفر او شده است.

مجید مجیدی کارگردان «خورشید» با ابراز تأسف از این اتفاق گفت: ما تمام مراحل اداری برای دریافت ویزا را برای حضور روح‌الله زمانی و شمیلا شیرزاد بازیگران نوجوان فیلم انجام دادیم اما متأسفانه پس از انجام تست، متوجه شدیم که روح‌الله دچار کرونا شده است و همین امر باعث شد که او نتواند همراه گروه باشد.

وی تأکید کرد: حضور در جشنواره ونیز برای بازیگران نوجوان فیلم با توجه به شرایطی که داشتند اتفاق بسیار مهم و خوشحال کننده‌ای بود اما مثبت بودن تست کرونا روح‌الله زمانی همه ما را ناراحت کرد.

به نظر می‌رسد که مجیدی در کنفرانس خبری خود درباره اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو صحبت خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها